x

Reklama Google Facebook

Facebook największy na świecie portal społecznościowy. Najliczniejszy także w Polsce. Czy musisz tutaj być? Jak najbardziej!

Czym jest Facebook dla firm?

To główny kanał social mediów o największym zasięgu. Dzięki niemu możesz dotrzeć z reklamą do swoich nowych klientów.

Na przestrzeni kilku lat reklamy bardzo ewoluowały z prostych reklam banerowych do video czy instagrama.

Obecnie reklamy można podzielić na 3 grupy:

Świadomość (Rozpoznawalność marki, zasięg)

Działania (Ruch, Aktywność, Wyświetlenia filmu, Pozyskiwanie kontaktu, Wiadomości)

Konwersja (Konwersje, Sprzedaż katalogu, Wizyty w firmie)

Dlatego tutaj także odpowiednie dobranie strategi do celów ma bardzo duże znaczenie.

Przejdźmy zatem do konkretów i w punktach przeanalizujmy nasze działania.

  1. Poznanie klienta
  2. Poznanie problemu
  3. Analiza problemu i propozycja rozwiązań
  4. Przygotowanie i wdrożenie planu działań
  5. Raport podsumowujący

Etap 1 Poznanie problemu

Jeden z kluczowych punktów naszych działań to zapoznanie się z branżą, produktami lub usługami, zasięgiem oraz potencjalnymi klientami. Bez tego wiele kluczowych aspektów, może nam umknąć.

Dlatego musimy poznać Twoją branże, czym się zajmuje Twoja firma:

  • w jakiej branży prowadzisz swoją działalność
  • czy jest to sprzedaż, usługi czy produkcja
  • na jakim obszarze działasz
  • jaka jest Twoja grupa docelowa (wiek, płeć, posiadanie dzieci itp.)
  • co już zrobiłeś w kierunku rozwiązania swojego problemu, jakie działania marketingowe prowadziłeś

Etap 2 Poznanie problemu

Poznaliśmy firmę naszego klienta wiemy jak działa i mogliśmy przejść do następnego etapu.

Jakie były główne problemy a zarazem oczekiwania co do reklamy:

  • mała widoczność w social mediach (nastawienie na Facebook)
  • bardzo duże koszty reklamy tradycyjnej (banery, radio, tv regionalne)
  • sezonowość branży
  • ograniczony budżet – KWOTA do 1000 zł / miesiąc

Etap 3 Analiza problemu i propozycja rozwiązań

  • wykonanie analizy klienta (produkty)
  • określenie celu promocji (strona, formularz, sklep fb)
  • wykonanie audytu strony (w zależności od wyboru celu promocji)
  • analiza konta FB klienta / firmy
  • analiza strony firmowej (jeśli jest)

Etap 4 Przygotowanie i wdrożenie planu działań

Po analizie produktów o raz ustaleniu celu reklamy przygotowaliśmy wersje reklam banerowych.

Przedstawiony został plan działania i przystąpiliśmy do realizacji.

Plan Facebook ADS

  1. Przygotowanie konta Facebook
  2. Przygotowanie mierzenia strony tzw. Pixel
  3. Połączenie kont w celu uzyskania najlepszej wymiany informacji
  4. Utworzenie celów (wyznaczonych z klientem)
  5. Utworzenie reklam
  6. Utworzenie analytics
  7. Utworzenie landing page

Etap 5 Raport podsumowujący

Dzięki przygotowaniu reklamy oraz specjalnej strony promocyjnej na potrzeby kampanii mogliśmy dokładnie określić ilość konwersji celów wygenerowanych przez kampanie na Facebook.

Kampania, która była uruchomiona na bardzo duży obszar Polskę z dość niskim budżetem 3166,71 zł wygenerowała ponad 11 231 wyświetleń strony przez 10 744 użytkowników.

 

 

W przeliczeniach na wartości koszt za wyświetlenie strony to 0,29 zł co jest wynikiem prawie dwukrotnie tańszym niż analogiczna kampania w Google Adwords.

Kampania wygenerowała ponad 419 realizacji celów czyli 7,55 zł za konwersje.

 

 

Przy usłudze budowy domów koszt pozyskania kontaktu za 7 zł wydaję się być nieistotny.

606-428-824