x

Pozycjonowanie lokalne wraz z Google Maps

Jak firma SETIA pomogła rozwinąć lokalną firmę budowlaną?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

To proces w którym przez odpowiednie działania na stronie i w kodzie strony poprawisz pozycję swojej strony w wynikach lokalnych. Poprzez tzw. optymalizację można osiągnąć bardzo wiele.

Dla przykładu jeżeli ktoś szuka „budowa domów drewnianych”

Otrzymujesz następujące wyniki

Pierwsze 3 wyniki generują 50% kliknięć dlatego tak ważne jest, aby znaleźć się we wszystkich 3 wynikach na na górze. Zwiększ swoją szanse na dotarcie do klientów aż 3 krotnie bądź widoczny w Adwords, Mapach Google i wynikach organicznych.

Zobacz jak w kilku krokach pomogliśmy zaistnieć w wynikach wyszukiwania lokalnego

  1. Poznanie klienta
  2. Poznanie problemu
  3. Analiza problemu i propozycja rozwiązań
  4. Przygotowanie i wdrożenie planu działań
  5. Raport podsumowujący

Etap 1 Poznanie klienta

Aby dobrze przygotować się do Twoich problemów musimy poznać Twoją firmę w najlepszy możliwy sposób. Im więcej informacji nam przekażesz tym więcej rozwiązań będziemy mogli zaproponować.

Dlatego musimy poznać Twoją branże, czym się zajmuje Twoja firma:

  • w jakiej branży prowadzisz swoją działalność
  • czy jest to sprzedaż, usługi czy produkcja
  • na jakim obszarze działasz
  • jaka jest Twoja grupa docelowa (wiek, płeć, posiadanie dzieci itp.)
  • co już zrobiłeś w kierunku rozwiązania swojego problemu, jakie działania marketingowe prowadziłeś

Etap 2 Poznanie problemu

 

Wiemy już czym się zajmujesz, gdzie działasz i kogo chcesz poinformować o swojej działalności.

Przyszedł czas na poznanie problemu.

Głównym problemem okazuje się:

  • słaba widoczność firmy w wyszukiwarce Google i Google Maps
  • duża konkurencja podobnych firm na obszarze wyszukiwania
  • brak pomysłu powiększenia obszaru dotarcia do klientów
  • bardzo duże koszty reklamy tradycyjnej (banery, radio, tv regionalne)
  • sezonowość branży
  • bardzo ograniczony budżet – KWOTA do 1000 zł / miesiąc

Etap 3 Analiza problemu i propozycja rozwiązań

Wiemy już czym się zajmujesz i jaki masz problem. Na tym etapie wykonane zostały działania służące ocenie Twojej widoczności w sieci a także przedstawione zostały problemy jakie należy rozwiązać.

Co zostanie zostało wykonane na tym etapie:

  • wykonanie analizy najważniejszych czynników marketingu w sieci
  • wykonanie audytu strony
  • wykonanie badania słów kluczowych dla branży klienta
  • analiza dostępnych form promocji
  • określenie minimalnego czasu działania w celu uzyskania efektu
  • wybór najlepszego rozwiązania w wyznaczonym budżecie
  • przedstawienie pozostałych rozwiązań, które na razie nie zostaną wdrożone

Etap 4 Przygotowanie i wdrożenie planu działań

Po analizie problemu wybrana została usługa Google Moja Firma Pakiet 3 oraz usługa Pozycjonowania Lokalnego. Jak wierzyliśmy usługi były najlepszym rozwiązaniem. Usługa zapewniała w akceptowalnym czasie zająć czołowe pozycje w mapach google. Jak wynikało z badania słów kluczowych frazy wpisywane w wyszukiwarkę zawsze generowały wyniki zawierające mapy google. Ponieważ box z 3 wynikami map zawsze jest powyżej wyników organicznych znalezienie się w nim miało kluczowe znaczenie dla pozyskania ruchu na stronie i klientów.

Przedstawiony został plan działania i przystąpiliśmy do realizacji.

 

Google Moja Firma

 

1 . Założyliśmy konto Google Moja Firma

2. Wprowadziliśmy prawidłowy NAP w każdym ważnym miejscu.
Rozpoczęliśmy aktywne pozycjonowanie strony w Google Maps

  • linkujemy Twoją stronę 10 linków wysokiej jakości
  • tylko zaufane domeny
  • miejsca white-hat zero spamu
  • serwisy z realnym ruchem użytkowników

3. Ustaliliśmy zdjęcia dodawane do GMF
cyklicznie dodawaliśmy zdjęcia do wizytówki, aby była cały czas aktualizowana

4. Zdobywaliśmy opinie, w przypadku otrzymania negatywnej opinii następował bezpośredni kontakt z klientem

5. Dodaliśmy dodatkowe konta social publikując wpisy na Google Moja Firma opublikowaliśmy je również nowych kontach social

6. Każdego miesiąca publikowaliśmy jeden nowy wpis na Google +
wpisy publikowane były także na innych kontach socialowych

7. Przygotowane zostało FAQ pytań i odpowiedzi klientów

Pozycjonowanie lokalne

  1. Wykonaliśmy badanie słów kluczowych
  2. Zebranie dostępów
  3. Optymalizacja na stronie (on-page)
  4. Optymalizacja kodu strony (off-page)
  5. Podłączenie pełnego mierzenia (statystyki)

Etap 5 Raport podsumowujący

Czas na podsumowanie rezultatów jakie udało się osiągnąć w ciągu zakładanego na początku okresu 12 miesięcy.

Na wstępie należy zaznaczyć że klient nie posiadał swojej wizytówki dlatego można przyjąć że startowaliśmy od zera.

Pierwsze efekty zaczęły pojawiać się już w ciągu kilku pierwszych miesięcy.
Jednakże pełen efekt pojawił się po 8 miesiącach, gdzie udało się uzyskać pierwsze wyniki w różnych miejscowościach działania klienta.

Dzięki zajmowaniu wysokich pozycji klienta wizytówka zyskała znacznie na popularności.

Całkowita liczba wyświetleń wzrosła do 16,7 tys wyświetleń.

W branży budowy domów ludzie często poszukują zdjęć dlatego tak ważne była ich promocja w wyszukiwarce.

Liczba wyświetleń zdjęć w odniesieniu do konkurencji.
31 tys. firma klienta
podobne firmy
6,53 tyś.

Oraz jak klienci zaczęli docierać do firmy:

 

 

Oraz pozycje organiczne jakie udało się uzyskać na terenie działania klienta dla jednej z głównych fraz „domki „.

Wierzymy, że liczby mówią same za siebie nie potrzeba pozostawiać do nich komentarza.

Chcesz poznać swoje możliwości promocji w sieci?

Powierz swoją firmę specjalistom. Nie czekaj skontaktuj się już teraz.

606-428-824