x

Reklama Google Adwords

Firma google wprowadzając na rynek swoje rozwiązanie zrewolucjonizowała sposób wyszukiwania treści w internecie. Na przestrzeni czasu wiele się zmieniło ale najszybsza metoda promocji w wyszukiwarce Google.pl jest ciągle obecna. Zobacz jak dzięki optymalizacji adwords możesz szybko dotrzeć do klienta

Czym jest adwords?

Adwords to narzędzie płatnej reklamy firmy Google pozwalające wyświetlać reklamy w wyszukiwarce google.pl. Obecnie dostępnych jest wiele wariantów reklamy:

  1. Reklama tekstowa
  2. Reklama banerowa
  3. Reklama video
  4. Reklama produktowa
  5. Reklama na poczcie Gmail
  6. Reklama remarketingowa

Tak więc w zależności od prowadzonego biznesu mamy szereg możliwości dotarcia do nowych klientów, nawet gdy nasze pozycje fraz kluczowych w wyszukiwarce są bardzo słabe.

Przejdźmy zatem do konkretów i w punktach przeanalizujmy nasze działania.

  1. Poznanie klienta
  2. Poznanie problemu
  3. Analiza problemu i propozycja rozwiązań
  4. Przygotowanie i wdrożenie planu działań
  5. Raport podsumowujący

Etap 1 Poznanie problemu

Jeden z kluczowych punktów naszych działań to zapoznanie się z branżą, produktami lub usługami, zasięgiem oraz potencjalnymi klientami. Bez tego wiele kluczowych aspektów, może nam umknąć.

Dlatego musimy poznać Twoją branże, czym się zajmuje Twoja firma:

  • w jakiej branży prowadzisz swoją działalność
  • czy jest to sprzedaż, usługi czy produkcja
  • na jakim obszarze działasz
  • jaka jest Twoja grupa docelowa (wiek, płeć, posiadanie dzieci itp.)
  • co już zrobiłeś w kierunku rozwiązania swojego problemu, jakie działania marketingowe prowadziłeś

Etap 2 Poznanie problemu

Poznaliśmy firmę naszego klienta wiemy jak działa i mogliśmy przejść do następnego etapu.

Jakie były główne problemy a zarazem oczekiwania co do kampanii:

  • mała widoczność w wyszukiwarkach (nastawienie na google, i miejsca określone przez grupę docelową)
  • bardzo duże koszty reklamy tradycyjnej (banery, radio, tv regionalne)
  • ograniczony budżet – KWOTA do 2000 zł / miesiąc

Etap 3 Analiza problemu i propozycja rozwiązań

  • wykonanie analizy klienta (produkty)
  • określenie celu promocji (strona, formularz, kontakt telefoniczny)
  • wykonanie audytu strony (w zależności od wyboru celu promocji)
  • analiza kont statystycznych
  • analiza konta Adwords

W oparciu o dostępne rozwiązania wybrane zostały reklamy tekstowe oraz w późniejszym okresie wprowadzony zostały dwa systemy remarketingu oraz remarketingu dynamicznego.

Etap 4 Przygotowanie i wdrożenie planu działań

Po analizie słów kluczowych przygotowaliśmy podstawowe wersje reklam tekstowych. Po miesiącu uruchomiony został remarketing dla zaangażowanych użytkowników na stronie.

Przedstawiony został plan działania i przystąpiliśmy do realizacji.

Plan Google Adwords

  1. Przygotowanie konta Adwords
  2. Przygotowanie kont analitycznych
  3. Połączenie kont w celu uzyskania najlepszej wymiany informacji
  4. Utworzenie celów (wyznaczonych z klientem)
  5. Badanie słów kluczowych
  6. Utworzenie struktury kampanii
  7. Utworzenie reklam
  8. Utworzenie rozszerzeń
  9. Połączenie reklam z Google Moja Firma
  10. Uruchomienie remarketingu
  11. Uruchomienie remarketingu dynamicznego

Etap 5 Raport podsumowujący

Nasze działania doprowadziły do szerokiego pojawienia się firmy w wynikach wyszukiwarek.

Dzięki badaniu słów kluczowych mogliśmy z góry wykluczyć frazy którymi klient nie był zainteresowany nie tracąc budżetu.

Dodatkowo przez to, że działamy w oparciu o przygotowaną z góry strukturę mogliśmy precyzyjnie dobrać reklamy do słów kluczowych wpisywanych przez klientów.

Działania doprowadziły do uzyskania:

W następnym okresie wprowadziliśmy dodatkowe reklamy remarketingowe co zaowocowało wzrostem ruchu, ale przede wszystkim realizacji celów, aż o 61%.

Dzięki ciągłej analizie oraz rozbudowie konta o nowe rozszerzenia reklam, wykluczeniom i dodatkowym formom promocji udało się uzyskać bardzo dobre wyniki.

606-428-824