Firma google wprowadzając na rynek swoje rozwiązanie zrewolucjonizowała sposób wyszukiwania treści w internecie. Na przestrzeni czasu wiele się zmieniło ale najszybsza metoda promocji w wyszukiwarce Google.pl jest ciągle obecna. Zobacz jak dzięki optymalizacji adwords możesz szybko dotrzeć do klienta
Czym jest adwords?
Adwords to narzędzie płatnej reklamy firmy Google pozwalające wyświetlać reklamy w wyszukiwarce google.pl. Obecnie dostępnych jest wiele wariantów reklamy:
Reklama tekstowa
Reklama banerowa
Reklama video
Reklama produktowa
Reklama na poczcie Gmail
Reklama remarketingowa
W zależności od prowadzonego biznesu mamy szereg możliwości dotarcia do nowych klientów, nawet gdy nasze pozycje fraz kluczowych w wyszukiwarce są bardzo słabe.
Przejdźmy zatem do konkretów i w punktach przeanalizujmy nasze działania.
Poznanie klienta
Poznanie problemu
Analiza problemu i propozycja rozwiązań
Przygotowanie i wdrożenie planu działań
Raport podsumowujący
Etap 1 Poznanie problemu
Jeden z kluczowych punktów naszych działań to zapoznanie się z branżą, produktami lub usługami, zasięgiem oraz potencjalnymi klientami. Bez tych kroków wiele kluczowych aspektów procesu mogłoby pozostać niezauważonymi..
Dlatego musimy poznać Twoją branżę, zrozumieć czym zajmuje się Twoja firma:
w jakiej branży prowadzisz swoją działalność
czy jest to sprzedaż, usługi czy produkcja
na jakim obszarze działasz
jaka jest Twoja grupa docelowa (wiek, płeć, posiadanie dzieci itp.)
co już zrobiłeś w kierunku rozwiązania swojego problemu, jakie działania marketingowe prowadziłeś
Etap 2 Poznanie problemu
Poznaliśmy firmę naszego klienta ;wiemy jak działa i mogliśmy przejść do następnego etapu.
Jakie były główne problemy a zarazem oczekiwania co do kampanii:
mała widoczność w wyszukiwarkach (nastawienie na google, i miejsca określone przez grupę docelową)
bardzo duże koszty reklamy tradycyjnej (banery, radio, tv regionalne)
ograniczony budżet – KWOTA do 2000 zł / miesiąc
Etap 3 Analiza problemu i propozycja rozwiązań
wykonanie analizy klienta (produkty)
określenie celu promocji (strona, formularz, kontakt telefoniczny)
wykonanie audytu strony (w zależności od wyboru celu promocji)
analiza kont statystycznych
analiza konta Adwords
W oparciu o dostępne rozwiązania wybrane zostały reklamy tekstowe oraz w późniejszym okresie wprowadzone zostały dwa systemy remarketingu oraz remarketingu dynamicznego.
Etap 4 Przygotowanie i wdrożenie planu działań
Po analizie słów kluczowych przygotowaliśmy podstawowe wersje reklam tekstowych. Po miesiącu uruchomiony został remarketing dla zaangażowanych użytkowników na stronie.
Przedstawiony został plan działania i przystąpiliśmy do realizacji.
Plan Google Adwords
Przygotowanie konta Adwords
Przygotowanie kont analitycznych
Połączenie kont w celu uzyskania najlepszej wymiany informacji
Utworzenie celów (wyznaczonych z klientem)
Badanie słów kluczowych
Utworzenie struktury kampanii
Utworzenie reklam
Utworzenie rozszerzeń
Połączenie reklam z Google Moja Firma
Uruchomienie remarketingu
Uruchomienie remarketingu dynamicznego
Etap 5 Raport podsumowujący
Nasze działania doprowadziły do szerokiego pojawienia się firmy w wynikach wyszukiwarek.
Dzięki badaniu słów kluczowych mogliśmy z góry wykluczyć frazy którymi klient nie był zainteresowany nie tracąc budżetu.
Dodatkowo przez to, że działamy w oparciu o przygotowaną z góry strukturę mogliśmy precyzyjnie dobrać reklamy do słów kluczowych wpisywanych przez klientów.
Działania doprowadziły do uzyskania:
W następnym okresie wprowadziliśmy dodatkowe reklamy remarketingowe co zaowocowało wzrostem ruchu, ale przede wszystkim realizacji celów, aż o 61%.
Dzięki ciągłej analizie oraz rozbudowie konta o nowe rozszerzenia reklam, wykluczeniom i dodatkowym formom promocji udało się uzyskać bardzo dobre wyniki.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.