x

Najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat PPC AdWords

Zapraszamy do zapoznania się z naszym FAQ:


Czym jest AdWords?

Jest to internetowy system pozwalający na reklamowanie strony firmowej lub jej
produktów i usług za pomocą linków sponsorowanych.


Co to są linki sponsorowane?

Jest to reklama w formie tekstowej, może również zawierać grafikę lub wideo. Linki sponsorowane pojawiają się w wyniku wpisania określonych słów kluczowych, po 3 linki zarówno na szczycie jak i na dole strony wyszukiwania.


Gdzie może pojawiać się reklama AdWords?

Na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google, wielu stronach internetowych
oraz w mediach społecznościowych.

Co oznacza PPC?

Pay Per Click – czyli „płać za kliknięcie”. To bardzo uczciwy system płatności,
który oznacza, że opłata pobierana jest z wyznaczonej puli pieniędzy tylko
wtedy, gdy zainteresowany użytkownik internetu kliknął w daną reklamę AdWords.

Ile zapłacę za jedno kliknięcie? /

Płatność za jedno kliknięcie nie jest wysokie, jednak jego cena jest nie jest
stała, zmienia się na zasadzie aukcji. Koszty kliknięć często różnią się między
sobą w zależności od danej branży.

Czy moje opłaty za AdWords mogą wymknąć się spod
kontroli?

Nie ma takiej możliwości, ponieważ kwota, którą chcesz wyznaczyć na kampanię
wpłacasz wcześniej i decydujesz o jej wysokości.


Czym jest remarketing?

To jedna z możliwości do wyboru podczas prowadzenia kampanii AdWords. Jeśli
dany użytkownik choć raz odwiedził Twoją stronę lub oglądał jakiś produkt w
Twoim sklepie internetowym, Twoja reklama będzie podążać za nim i przypominać o
sobie. To rozwiązanie znacznie zwiększa szansę na to, że zdecyduje się on kupić
produkt lub skorzystać z Twoich usług.

Ile będę czekać na pojawienie się mojej AdWords?

Twoja reklama zacznie funkcjonować natychmiast, linki sponsorowane będą się wyświetlać użytkownikom już zaraz po utworzeniu kampanii AdWords. Nie musisz więc czekać na wysoką widoczność w wynikach wyszukiwania, jak jest na przykład w przypadku pozycjonowania.

Ile będę czekać na efekt kampanii AdWords?

Twoja reklama będzie wyświetlana już od pierwszego dnia kampanii, a rezultaty przyjdą z czasem, zależnym od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, czyli między innymi zapotrzebowania na Twój produkt i sprawności konkurencji.

Czy warto prowadzić kampanię reklamową pod kątem wyszukiwarki Google?

To obecnie najbardziej rozsądny wybór, biorąc pod uwagę dane, prawie 80% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google Chrome (wg StatCounter GlobalStats).

Czy moja reklama AdWords może być wyświetlana w określonych porach dnia lub nocy?

Tak, możemy ustalić w jakich godzinach Twoje linki sponsorowane będą wyświetlane użytkownikom. Dzięki temu oszczędzisz na kliknięciach – na przykład gdy prowadzisz pizzerię z dostawą, Twoja reklama będzie pojawiać się tylko w godzinach otwarcia lokalu.

Jeśli nie udało Ci się odszukać odpowiedzi na swoje pytanie, zapraszamy do indywidualnego skontaktowania się z nami.