Optymalizacja SEO • Stron WWW • Sklepów • Google • Blog • WordPress • PrestaShop • Shoper • Joomla

Co to jest optymalizacja strony internetowej seo

Search engine optimization jest to dyscyplina marketingowa, która dotyczy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jest to proces uzyskiwania ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

SEO skupia się na zwiększaniu widoczności w wynikach wyszukiwania w systemie nieopłacanym.

Obejmuje to zarówno elementy techniczne, jak i kreatywne wymagane do poprawy rankingów, zwiększenia ruchu i zwiększenia widoczności w wyszukiwarkach.

Optymalizacja SEO ma wiele aspektów – od słów na Twojej stronie po sposób, w jaki inne witryny linkują Twoją witrynę w Internecie.

Czasami SEO to po prostu kwestia upewnienia się, że Twoja strona jest zbudowana w sposób zrozumiały dla wyszukiwarek.

Jednak ten typ optymalizacji to nie tylko budowanie witryn przyjaznych dla wyszukiwarek. Chodzi również o to, aby Twoja strona była lepsza także dla ludzi – czytelna, klarowna i pełna wysokiej jakości zawartości.

Setia.pl pozycjonowanie optymalizacja seo sklepu www, strony internetowej

strony i sklepów internetowych skrypty

WordPressto otwarte oprogramowanie ułatwiające i umożliwiające stworzenie własnego bloga, strony internetowej czy aplikacji. Jest znane na całym świecie i powszechnie używane zarówno przez profesjonalistów, jak i amatorów zaczynających swoją przygodę z witrynami w sieci.

WordPress bezwzględnie wygrywa w każdym zestawieniu za sprawą swojej ogromnej popularności i liczby dostępnych komercyjnych wtyczek – jest ich ponad 45 000. Pomaga to dostosować witrynę do potrzeb użytkownika. Oznacza to, że możesz dodać wszelkie funkcje sklepu, galerii, newslettery, fora dyskusyjne, systemy statystyk i wiele więcej.

WordPress doskonale działa z minimalną konfiguracją, aby pomóc skupić Ci się na swobodnym prowadzeniu witryny internetowej. Podstawowe oprogramowanie WordPress jest proste i przewidywalne, bardzo intuicyjne, dlatego zdobyło tak wielki sukces i cieszy się olbrzymią popularnością.

Oczywiście oprogramowanie WordPressa oferuje również liczne zaawansowane funkcje.

WooCommerce to e-commercowy dodatek open source dla WordPressa znany od 2011 roku. Zyskał popularność stosunkowo szybko dzięki łatwości w instalacji oraz łatwej zmianie ustawień.

WooCommerce umożliwia sprzedaż zarówno produktów fizycznych, jak i cyfrowych. Oferuje warianty produktów w wielu konfiguracjach i produkty do pobrania, a nawet sprzedaż produktów afiliacyjnych innych sklepów. Jest to najpopularniejszy moduł sklepu dla WordPressa.

WooCommerce daje Ci pełną kontrolę nad sklepem. Możesz monitorować podatki, stany magazynowe oraz konta klientów. Masz możliwość dodawania i usuwania rozszerzeń, w każdej chwili możesz zmienić wygląd i ustawienia swojej strony.

Joomla! to program do łatwego tworzenia i obsługi dynamicznych witryn www. Jest platformą programistyczną, która stanowi podstawę działania CMS (systemu zarządzania treścią).

Prestashop to jeden z najbardziej popularnych skryptów do prowadzenia sklepu internetowego. Posiada silnie rozbudowaną społeczność.

Shoper to gotowe oprogramowanie dla sklepu internetowego, dostarczane sprzedawcom działającym w branży e-commerce. Obsługuje cały proces zakupowy: od przyjęcia zamówienia, przez jego wysyłkę, aż do ostatniego etapu rozliczenia księgowo-magazynowego.

Magento – otwarte oprogramowanie sklepu internetowego udostępniane na licencji Open Software. To jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozbudowanych platform sklepowych. Pozwala na bezproblemową integrację płatności.

VirtueMart to rozszerzenie Joomli! przekształcające ją w pełnoprawny sklep internetowy.

Quick.Cart – darmowy skrypt sklepu internetowego oparty na licencji Creative Commons. Jest prosty w instalacji, łatwy w obsłudze i modyfikacji, przyjazny dla Google, przeznaczony też dla małych sklepów.

stron internetowych pod seo i pozycjonowanie

Postępuj zgodnie z kilkoma prostymi sugestiami, które dla Ciebie przygotowaliśmy, aby pomóc Ci poprawić optymalizację Twojej strony pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Następnie obserwuj, jak Twoja firmowa witryna skutecznie podnosi się w rankingu do najwyższych wyników wyszukiwania, generując tym Twój niezaprzeczalny sukces.

  1. Opublikuj odpowiednią treść

    Treści wysokiej jakości to numer jeden w rankingu wyszukiwarek i nie ma żadnego substytutu odpowiedniej zawartości strony. Treści o wysokiej jakości utworzone specjalnie dla zamierzonego użytkownika zwiększają ruch w witrynie, co poprawia jej znaczenie.

    Zidentyfikuj i skieruj frazę kluczową dla każdej strony. Zastanów się, w jaki sposób Twój czytelnik może wyszukiwać tę konkretną stronę. Następnie powtórz tę frazę kilka razy na całej stronie – raz lub dwa razy w akapicie otwierającym i zamykającym oraz od dwóch do czterech razy więcej w pozostałej treści.

    Nie zapomnij używać pogrubienia, kursywy, tagów nagłówka (zwłaszcza H1) i innych znaczników podkreślenia, aby wyróżnić te frazy kluczowe.

  2. Regularnie aktualizuj swoje treści

    Ludzie nie lubią dostawać nieaktualnych lub przestarzałych informacji. Chcą odnaleźć coś, co jest stosunkowo niedawne i nie zatraciło jeszcze świeżości.

    Nie tylko ludzie szukają i lubią aktualności. Wyszukiwarki również. Miej zatem na uwadze, że regularnie aktualizowana treść jest postrzegana jako jeden z najlepszych wskaźników trafności witryny.

    Pamiętaj o jej utrzymaniu.

  3. Używaj „ALT tagów”

    Zawsze opisuj swoje nośniki wizualne i wideo za pomocą tagów ALT lub alternatywnych opisów tekstowych, ponieważ pozwalają one wyszukiwać twoją stronę. Jest to kluczowe szczególnie dla tych, którzy używają przeglądarek tekstowych lub czytników ekranu.

  4. Stosuj odpowiednie nagłówki i odnośniki

    Pamiętaj, że dobre nagłówki artykułów powinny zawierać mniej niż 55 znaków, aby zapewnić ich pełną widoczność.

    Upewnij się też, że są atrakcyjne i jak najbardziej opisowe (często jest to równowaga niemożliwa). Trzymaj się z dala od tak zwanych nagłówkowych clickbaitów, a także nie obiecuj czegoś, czego nie dostarczy oferowana przez Ciebie treść.

    Link bezpośredni (lub adres URL), który normalnie można zmieniać w systemie CMS nawet po automatycznym ustawieniu, nie musi dokładnie odpowiadać nagłówkowi. Możesz użyć do czterech słów kluczowych – ważne, by nie było ich za dużo..

  5. Opisy meta i tagi tytułowe

    Posiadanie metaopisów niekoniecznie poprawi twój ranking na SERP, ale mimo tego jest to coś, czego powinieneś użyć przed opublikowaniem artykułu. Może to zwiększyć Twoje szanse na kliknięcie wyniku przez osobę wyszukującą.

    Metaopis to krótki akapit tekstu, który pojawia się pod adresem URL strony w wynikach wyszukiwania, jest to również coś, co powinno mieć pełną kontrolę nad swoim systemem CMS.

    Tagi tytułu służą do informowania (w możliwie zwięzły i dokładny sposób) wyszukiwarek i odwiedzających o tym, co jest na Twojej stronie. Słowa kluczowe w tagu tytułu są wyróżnione w wynikach wyszukiwania, jeśli zapytanie używa tych słów kluczowych, a także na karcie przeglądarki i podczas udostępniania witryny zewnętrznej.

sklepu/e-sklepu internetowych pod seo i pozycjonowanie

Zoptymalizowanie sklepu internetowego jest niezbędne do przeniesienia biznesu e-commerce na wyższy poziom . Reklamowanie sklepu przyciągnie ludzi do Twojego sklepu – niestety na pewno będzie to bardzo kosztowne, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz przygodę z własnym biznesem.

Optymalizując swój sklep, dajesz mu szansę na zaistnienie w sieci oraz usprawniasz jego konwersję w przeglądarkach, co zdecydowanie wpływa na kupujących. A przecież im więcej kupujących, tym więcej zarabiasz.

Zoptymalizuj swój sklep internetowy dzięki SEO – optymalizowanie sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek może przynieść ogromne zyski. Uzyskasz wyższą pozycję w wyszukiwarkach, dzięki czemu możesz pojawić się na pierwszej stronie i prawdopodobnie uzyskać kliknięcia do Twojego sklepu.

Optymalizując swój sklep internetowy, upewnij się, że każda strona ma metaopis z odpowiednimi słowami kluczowymi zachęcającymi do kliknięcia.

Co kilka miesięcy wróć do starych treści, które są dostępne w witrynie i zaktualizuj je, korzystając z dodatkowych informacji. Pokazuje to wyszukiwarkom, że Twoje treści są nadal aktualne, ponieważ usuwasz nieaktualne treści i dodajesz więcej informacji.

Pamiętaj też o tym, że klienci są niecierpliwi i nie czekają na informacje dotyczące Twoich produktów. Chcą też łatwo znaleźć to, co ich interesuje. Upewnij się więc, że wszystkie Twoje informacje są widoczne i łatwe do znalezienia. Znalezienie ceny produktu, informacji kontaktowych firmy i informacji o wysyłce powinno być proste i intuicyjne dla klienta i korzystnie wpłynie na pozycjonowanie.

Optymalizacja for internetowych pod seo i pozycjonowanie

Fora internetowe nie są już tak popularne jak jeszcze przed dziesięcioma laty, jednak mimo wszystko posiadają one ogromną rzeszę zwolenników.

Ludzie mają tam poczucie jedności, mogą dyskutować na temat swoich pasji bądź rozterek, pomagają sobie wzajemnie i rozwiązują swoje problemy. Między innymi dlatego fora są istotnymi miejscami w Internecie. Wymagają też optymalizacji, by ułatwić ludziom do nich dostęp i zyskiwać na popularności.

Jeśli chcesz zoptymalizować forum internetowe pod SEO i pozycjonowanie, musisz bezwzględnie mieć na uwadze:

  1. zamieszczenie treści odpowiadającej tematyce forum oraz zawierającej słowa kluczowe
  2. zbudowanie menu forum, treści oraz innych elementów, które przyczyniają się do wewnętrznego linkowania forum,
  3. oraz poprawienie szybkości ładowania forum przez zmniejszanie ilości wczytywanych plików i optymalizację obrazów.

bloga www pod seo i pozycjonowanie

Jeśli masz firmowego bloga, prawdopodobnie już wiesz, jak ważne jest tego typu blogowanie biznesowe. Ale czy wiesz, jak zoptymalizować posty na blogu, aby były bardziej przyjazne dla wyszukiwarek?

Prawda jest taka, że ​​wielu blogerów nie wykorzystuje ogromnego potencjału marketingowego swoich blogów – nawet tych firmowych.

Do optymalizacji bloga niezbędne jest między innymi badanie słów kluczowych. Możliwe, że w naturalny sposób uwzględniasz słowa kluczowe, nie zdając sobie nawet z tego sprawy – po prostu robisz to przez dostarczanie wartościowych treści na dany temat.

Istnieje jednak wiele narzędzi i technik służących do znajdowania słów kluczowych związanych z Twoim blogiem, które być może nie zostały uwzględnione.

Google Adwords i semrush.com oferują narzędzia, które pozwalają wyszukiwać słowa kluczowe związane z tematem, a nawet „szpiegować” konkurencję, aby sprawdzić, jakie słowa i wyrażenia kierują ruch do witryn.

Wykorzystuj więc słowa kluczowe w całym poście. Po skierowaniu kilku wartościowych, trafnych słów kluczowych istotnym jest, aby umieścić je tam, gdzie będą miały największy wpływ na ludzi i roboty indeksujące Twoją treść. Spróbuj umieścić je w następujących miejscach:

  • tytuł,
  • pozycje i podpozycje,
  • zdanie wstępne,
  • zakończenie akapitu,
  • tagi tytułu i metaopisy.

Nie angażuj się jednak w „upychanie” słów kluczowych. Może irytować to czytelników bloga, a także może spowodować, że zostaniesz ukarany przez Google. Kilka strategicznie rozmieszczonych słów kluczowych może załatwić sprawę.

Setia.pl seo - search engine optimization

Google optymalizacja krok po kroku, seo, pozycjonowanie

SEO to techniczny, analityczny i kreatywny proces poprawy widoczności strony w wyszukiwarkach. Podstawową funkcją SEO jest generowanie większej ilości nieopłacalnych użytecznych odwiedzin w witrynie, która przekształca się w sprzedaż.

SEO zawsze wymagało opanowania wielu umiejętności w miarę ich powstawania, w tym różnych technologii marketingowych. Między innymi ważne jest bardzo dokładne zaznajomienie się z często złożonymi procesami, działaniami oraz zagadnieniami.

Chodzi między innymi o takie rzeczy jak: projekt strony internetowej, tworzenie stron internetowych PHP, HTML, CSS itp., zarządzanie serwerem, zarządzanie domeną, copywriting, arkusze kalkulacyjne, analiza powiązań zwrotnych, badanie słów kluczowych, promocja mediów społecznościowych, rozwój oprogramowania, analityka i analiza danych, architektura informacji, badania i researche.

Nie można zapominać, że doskonałe SEO i pozycjonowanie to także konieczność dogłębnego i bardzo rzeczowego, czasami wręcz drobiazgowego analizowania wyników i trendów Google – nieraz całymi dniami bądź godzinami.

Wszystkie te rzeczy są niesamowicie istotne i mają ogromny wpływ na zadowalające SEO i pozycjonowanie.

Tematyka strony i budowa i słowa kluczowe

>Budowa tematyczna strony (silo)

Jak wiadomo, głównym celem SEO jest ulepszenie witryny w sposób, aby strona była ukierunkowana frazami kluczowymi i pasującymi do nich tematami.

Niestety, najczęściej jednak witryna jest zbiorem niepowiązanych ze sobą informacji bez wyraźnego i dobrze zarysowanego głównego tematu. Właśnie takie strony są pomijane i słabo usytuowane w rankingach wyszukiwarek. Budowa tematyczna strony to bardzo istotny element robienia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Silo, czyli budowa tematyczna strony, powstało jako sposób identyfikowania różnych koncepcji grupowania powiązanych ze sobą informacji. Grupowane są one w odrębne sekcje na stronie internetowej.

Można powiedzieć, że silo reprezentuje grupę tematycznych treści obecnych w Twojej witrynie. Powodem, dla którego ta grupa jest tak ważna dla SEO jest to, że wyszukiwarki przyznają trafność słowa kluczowego w swoim indeksie na podstawie strony, a następnie reszty witryny zawierającej najbardziej odpowiednią treść.

Dobre rankingi stron internetowych opierają się na założeniu, że strona internetowa powinna być fizycznie zorganizowana. Zupełnie jak książka – mieć jasno określony tytuł, rzeczowe streszczenie, spis treści, rozdziały i treść.

Wirtualne silo wykorzystują strukturę do tworzenia odrębnych kategorii tematycznych. Innymi słowy, temat górnej strony docelowej jest obsługiwany przez odpowiednie strony z nim powiązane. Wirtualne silo może być przydatne dla ustalonej witryny, która nie ma skonfigurowanego systemu plików katalogowych lub jest niezdolna do złamania ustalonych lokalizacji stron w celu zmiany architektury witryny.

W wirtualnym silo każda strona pomocnicza jest powiązana ze stroną docelową kategorii, a także powiązana z innymi stronami pomocniczymi odpowiednimi dla danego tematu. Motyw silo jest tworzony i wzmacniany przez tego typu łączenie stron.

W przypadku wirtualnego silo strony nie muszą znajdować się w tym samym katalogu, aby znajdować się w tym samym silo; temat jest ustalany wyłącznie za pomocą linków.

Badanie słów kluczowych

Badanie słów kluczowych to jedno z najważniejszych, bardzo wartościowych i wysoko zwrotnych działań w dziedzinie marketingu. Ranking odpowiednich słów kluczowych może wypromować lub zdyskwalifikować twoją stronę w wyszukiwaniach.

Analizując zapotrzebowanie słów kluczowych na rynku, możesz nie tylko dowiedzieć się, które hasła i wyrażenia są odpowiednie dla Twojego SEO, ale także możesz dowiedzieć się więcej o klientach.

Nie zawsze chodzi o przyciągnięcie wielu użytkowników na swoją stronę, ale o pozyskanie wartościowych i zainteresowanych ofertą odwiedzających.

Badania słów kluczowych mogą pomóc przewidzieć zmiany popytu, reagować na zmieniające się warunki rynkowe oraz produkować produkty, usługi i treści, których aktywnie poszukują użytkownicy sieci.

W historii marketingu nigdy nie było tak niskiej bariery wejścia w zrozumienie motywacji konsumentów w praktycznie każdej niszy.

Czy możesz samodzielnie badać trendy słów kluczowych? Tak. Skąd zatem możesz czerpać wiedzę na ich temat? Spójrz na te niezwykle przydatne narzędzia: Moz Keyword Explorer, Google AdWords, Google Trends oraz Microsoft Bing Ads Intelligence.

Setia.pl jak wykonać optymalizację seo kodu HTML

techniczna podstrony pod słowo kluczowe

>kodu strony + treści

Ważnym elementem optymalizacji dla wyszukiwarek jest sprawdzenie budowy strony. To dlatego że dobrej jakości kod pomaga witrynie być bardziej funkcjonalną i czytelną dla robotów sieciowych.

Trudno o skuteczne pozycjonowanie pozbawione optymalizacji kodu, dlatego nie możesz o tym zapominać. Zwróć uwagę na to, czy przypadkiem nie duplikujesz treści, czy masz odpowiednie powiązania między podstronami oraz czy Twój kod jest poprawny.

Optymalizacja tytułu strony www (title tag)

Twój tag tytułu jest najważniejszym czynnikiem SEO na stronie. Im bliżej słowa kluczowego jest początek tagu tytułowego, tym większą rolę odgrywa w wynikach wyszukiwania.

Jednak nie zawsze musisz mieć tag tytułowy z docelowym słowem kluczowym. Ale jeśli istnieje słowo kluczowe, które bardzo pasuje do tytułu, spróbuj umieścić je na początku.

Tytuł powinien zawierać nazwę strony (adres, nazwę własną serwisu lub nazwę firmy) i kilka słów opisujących profil działalności lub tematykę. Możesz także podać nazwę miasta, w którym działasz.

Adres URL strony www (SEO friendly URL)

Według Google pierwsze 3 (do 5) słowa umieszczone w adresie URL mają największą wagę i przyczyniają się do popularności witryny. Liczne badania rankingowe wykazały, że krótkie adresy URL mają przewagę w wynikach wyszukiwania.

Zaleca się zatem, aby adresy URL były krótkie, ale treściwe i łatwe do zapamiętania. Ponadto zawsze podawaj docelowe słowo kluczowe w swoim adresie URL.

Prawidłowe nagłówki na stronie (tag)

Tag H1 jest Twoim tak zwanym „tagiem nagłówkowym”. Większość systemów CMS – takich jak na przykład WordPress – automatycznie dodaje znacznik H1 do tytułu wpisu na blogu. Jeśli tak, wszystko jest proste i gotowe do użycia.

Czasami jednak zdarza się, że niektóre motywy zastępują to ustawienie. Sprawdź więc kod swojej witryny, aby upewnić się, że Twój tytuł współgra z tagiem nagłówkowym.

Dodanie multimediów: obrazki, video

Uatrakcyjnij swoją witrynę wszelkimi multimediami. Nie tylko tekst jest istotny, jeśli chodzi o strony internetowe.

Dodawanie zdjęć, filmów, diagramów czy kolorowych grafik może zmniejszyć współczynnik odrzuceń i wydłużyć czas spędzany w witrynie. Ludzie będą mieli na czym zawiesić oko i jest większa szansa, że Twoja strona im się spodoba.

Poprawienie pod nagłówków na stronie (tagi)

Uwzględnij także docelowe słowo kluczowe w co najmniej jednym podtytule. Najlepiej będzie, jeśli umieścisz go w tagu H2.

Nagłówki h2, h3, h4 itd. służą do wprowadzania tematów, które mieszczą się w tematyce wpisu. Zdarza się często, że dzielą one dany fragment strony na mniejsze części – fizycznie oraz tematycznie. Gdy waga nagłówka jest wyższa, tym mocniej trzeba się na nim skupić. Wtedy też lepiej zawrzeć w nim słowo kluczowe.

Najważniejsze jest jednak, aby nagłówki porządkowały struktury strony. Pamiętaj, by oddawały one rzeczywistą treść, by nie służyły wyłącznie tylko pozycjonowaniu.

Responsywna budowa strony internetowej

Użyj responsywnego projektu swojej strony internetowej. Między innymi dlatego że Google zaczęło już karać witryny nieprzyjazne urządzeniom mobilnym. Prawdopodobnie w przyszłości będzie to jeszcze bardziej egzekwowane.

Jeśli chcesz, aby Twoja strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych, co znacznie polepszy Twoje zasięgi, skorzystaj z responsywnego designu – to specjalna technika projektowania strony, tak by jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna przeglądarki, na której jest wyświetlany np. przeglądarki, smartfonów czy tabletów.

Linki do źródeł wysokiej jakości (np. do wiki)

Użyj linków wychodzących do wysokojakościowych źródeł. Jest to naprawdę łatwa strategia SEO w celu zwiększenia ruchu na stronie.

Linki wychodzące do stron pokrewnych pomagają Google zrozumieć i poznać tematykę Twojej strony. Pokazuje to również Google, że Twoja strona stanowi centrum jakościowych informacji.

Brak powiązań często jest pierwszym błędem SEO popełnionym na stronie.

Wewnętrzne linkowanie w tekście

Linkowanie wewnętrzne to linki w obrębie danej strony. Umożliwiają one użytkownikom i robotom wyszukiwarek dotarcie do wszystkich podstron witryny i indeksowanie ich.

Wewnętrzne linkowanie pomaga porządkować stronę i znacznie ułatwia użytkownikom dotarcie do wszystkich podstron. To jedna z najważniejszych składowych optymalizacji strony internetowej.

Użyj od dwóch do trzech linków wewnętrznych w każdym ze swoich postów. Jeśli chcesz zobaczyć świetny przykład wewnętrznych linków, sprawdź jak wygląda to na Wikipedii.

Słowa kluczowe synonimiczne oraz tematyczne (tzw. LSI)

Słowa kluczowe LSI są synonimami używanymi przez Google do określenia trafności strony (i – ewentualnie – jej jakości). Dodaj je do każdego swojego postu.

Pierwszy sposób na szukanie semantycznych słów kluczowych jest banalnie łatwy – wystarczy wpisać wybraną frazę w pole wyszukiwania.

Wtedy pojawia się się lista sugerowanych fraz, które są dobrane na podstawie wpisanego początku. Za każdym razem po wpisaniu kolejnej litery, rozwija się lista lista z dynamicznymi podpowiedziami.

Wrzuć jedną lub dwie z nich do swojego posta.

Obrazki (images)

Nie zapominaj o optymalizacji obrazów na stronie. Upewnij się, że co najmniej jedna nazwa pliku obrazu zawiera docelowe słowo kluczowe, a docelowe słowo kluczowe jest częścią obrazu Alt Text.

Kolejnym powodem, skłaniającym do tego, by zoptymalizować zdjęcia do SEO jest to, że optymalizacja ta daje wyszukiwarkom kolejną wskazówkę odnośnie do tego o czym jest Twoja strona. A jak już wiesz, to zdecydowanie może pomóc jej w rankingu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Gdy Google widzi obrazy z tekstem alternatywnym, wie, że dotyczą one tego tekstu.

Social sharing buttons

Używaj także przycisków udostępniania społecznościowego.

Sygnały społecznościowe mogą nie odgrywać bezpośredniej roli w rankingu witryny. Nie są one ważną częścią algorytmu Google. Akcje społecznościowe na stronach takich jak Facebook, Twitter i Google+ mogą jednak podnieść pozycję pośrednią.

Jednak akcje społecznościowe generują naprawdę spory ruch na Twojej stronie. Nie wahaj się więc umieszczać przycisków udostępniania społecznościowego w widocznym miejscu w swojej witrynie.

Długa treść strony/wpisu

Obecność długich tekstów na stronie zostało poparte przez badania branżowe, które wykazały, że dłuższa zawartość ma tendencję do bycia znacznie wyżej w hierarchii na pierwszej stronie wyników Google.

Powinieneś obrać sobie za cel co najmniej 1900 słów w każdym publikowanym materiale.

Uważaj jednak na to, by nie stosować „zapychaczy” tekstu – ma być on konkretny, dobrze napisany i nie powinien powielać treści z poprzednich akapitów.

Dłuższe treści pomogą Ci lepiej pozycjonować słowa kluczowe i przyniosą więcej ruchu na stronie.

architektury strony

Indeksowanie przez wyszukiwarki (crawlability)

Wyszukiwarki „przeszukują” witryny, szybko przechodząc od jednej strony do drugiej. Zachowują się przy tym jak nadaktywne czytniki prędkości. Tworzą kopie Twoich stron, które przechowuje się w tak zwanym indeksie

Gdy ktoś wyszukuje, wyszukiwarka przegląda indeks i znajduje wszystkie odpowiednie strony. Następnie wybiera to, co według niej jest najlepsze. Aby znalazła Ciebie, musisz być w indeksie.

Większość witryn zazwyczaj nie ma problemów z indeksowaniem, ale są rzeczy, które mogą powodować problemy. Na przykład JavaScript lub Flash mogą potencjalnie ukrywać linki.

Obie mogą potencjalnie powodować ukrywanie rzeczywistych słów na stronach. Jednak możesz łatwo uniknąć większości problemów z indeksowaniem. Używaj map witryn zarówno HTML, jak i XML, aby ułatwić wyszukiwarkom indeksowanie Twojej witryny.

Przyjazne mobilnym urządzeniom (mobile friendly)

Więcej wyszukiwań w Google odbywa się na urządzeniach mobilnych niż na komputerze. Biorąc to pod uwagę, nic dziwnego, że Google nagradza witryny przyjazne urządzeniom przenośnym.

Dostosuj zatem swoją witrynę do smartfonów i tabletów. Zyskasz większe szanse na sukces dzięki rankingom wyszukiwania i zadowoleniu użytkowników mobilnych.

Ponadto, jeśli masz aplikację, rozważ skorzystanie z indeksowania i łączenia aplikacji, które oferują wyszukiwarki.

Duplikaty na stronie

Czasami w indeksie wyszukiwania robi się bałagan. Przeglądając go, wyszukiwarka może znaleźć stronę, która ma praktycznie tę samą treść. Utrudnia to ustalenie, która z tych stron powinna powrócić do danego wyszukiwania.

Są też sytuacje, gdy ludzie aktywnie łączą się z różnymi wersjami tej samej strony. W rezultacie) postrzeganie prawdziwej wartości, jaką użytkownicy przypisali tej stronie jest niższe. Właśnie dlatego kanonizacja jest tak ważna.

Musisz sprawić, aby dla wyszukiwarek była dostępna tylko jedna wersja strony

Prędkość ładowania strony

Szybkie witryny mają przewagę nad wolnymi stronami. Jednak sprawienie, by Twoja witryna była niesamowicie szybka, nie jest gwarancją sukcesu w wynikach wyszukiwania. Prędkość to niewielki czynnik, który według Google ma wpływ tylko na 100 zapytań.

Ale szybkość wzmacnia inne czynniki. Ludzie są niecierpliwi. Zwłaszcza, gdy korzystają z urządzeń mobilnych. Statystyki witryny mogą poprawić się w oparciu o szybki czas ładowania.

HTTPS

Google chce mieć dostęp do całej sieci z serwerami HTTPS, aby zapewnić większe bezpieczeństwo internautom. Aby to osiągnąć, nagradza witryny korzystające z protokołu HTTPS niewielkim wzrostem w rankingu.

Podobnie jak w przypadku zwiększenia szybkości witryny, jest to tylko jeden z wielu czynników, z których Google korzysta przy podejmowaniu decyzji, czy strona powinna dobrze się pozycjonować.

Samo nie gwarantuje uzyskania najlepszych wyników. Ale jeśli myślisz o uruchomieniu bezpiecznej witryny, to może to przyczynić się do ogólnego sukcesu wyszukiwania.

Status Codes (response codes)

Kod statusu HTTP to odpowiedź serwera na żądanie przeglądarki. Podczas odwiedzania strony internetowej przeglądarka wysyła żądanie do serwera witryny, a następnie serwer odpowiada na żądanie przeglądarki trzycyfrowym kodem.

Kody te są internetowym odpowiednikiem rozmowy między przeglądarką a serwerem. Zrozumienie kodów i sposobu ich użycia pomoże szybko zdiagnozować błędy witryny, aby zminimalizować przestoje na stronie.

Możesz użyć niektórych z kodów statusu, aby ułatwić wyszukiwarkom i osobom dostęp do Twojej witryny. Przekierowanie 301 na przykład powie robotom i osobom, że strona została przeniesiona na stałe gdzieś indziej.

Treści wysokiej jakości (copywriting)

Jeśli nie masz możliwości i / lub czasu dopracować treści na swojej stronie nie wahaj się skorzystać z usług profesjonalnych copywriterów.

Teksty słabej jakości mogą skutecznie zniechęcić użytkowników, do których nie dotrą już ewentualne poprawki.

cennik, cena optymalizacji

Nie zapomnij o umieszczeniu na stronie cennika. Na pewno nieraz irytowałeś się, gdy po wizytach na kilku kolejnych stronach wciąż nie mogłeś znaleźć informacji o cenie szukanej usługi. Twoi klienci również będą jej szukać.

Zadbaj również, by cennik był przejrzysty, a same ceny – jednoznaczne.

FAQ – seo – search engine optimization

Ważnym elementem każdej strony internetowej są Najczęściej Zadawane Pytania (ang. Frequently Asked Questions – FAQ). Zastanów się, jakich informacji może brakować na Twojej stronie i czego będzie szukał potencjalny klient.

Zapytaj też o to znajomych – w tym wypadku każda sugestia będzie dobra. Pamiętaj, by z czasem aktualizować ten dział; najlepiej oczywiście opierając się na faktycznych pytaniach zadawanych przez użytkowników.

Case Study, Portfolio

Stale poszerzaj i aktualizuj swoje portfolio. Możesz dodać na swoją stronę również case studies, czyli tak zwane studia przypadku.

Trafiający na Twoją witrynę uznają, że mają do czynienia z profesjonalistą. Ponadto wzrośnie ich zaufanie w stosunku do Twojej firmy i usług.

var: 0xaudmzfbhj9em0fkqmv