Pozycjonowanie Lokalne

Pozycjonowanie Lokalne to wszelkie działania, które pomogą Ci wypromować stronę internetową tak, aby znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla zapytań lokalnych.

Proces Pozycjonowania Lokalnego ma wiele wspólnego z klasycznym pozycjonowaniem strony.

Lokalne SEO różni się jednak od tego tradycyjnego i uzależnione jest od specyfiki branży.

Co to jest Pozycjonowanie Lokalne?

Pozycjonowanie Lokalne opiera się na geolokalizacji użytkownika i wyświetlających się na tej podstawie najlepszych wynikach wyszukiwania dla niego.

Pytania geolokalizacyjne, czyli takie, które zawierają w sobie nazwę miasta (np. warsztat samochodowy we Wrocławiu), mają również ogromne znaczenie.

Powinieneś zacząć od rozeznania na rynku lokalnym i ustalenia kluczowych fraz do pozycjonowania.

Następnie musisz opracować strategię linków lokalnych na regionalnych stronach internetowych, forach i katalogach firm danego miasta.

Czym jest Pozycjonowanie Lokalne on-site i off-site?

Pozycjonowanie Lokalne on-site to wszystkie działania podejmowane w celu optymalizacji treści na Twojej stronie internetowej.

Mowa tutaj o pozycjonowaniu strony za pomocą lokalizacji w zakładce “o firmie”, podaniu adresu i danych kontaktowych, nasyceniu frazami kluczowymi tekstów na stronie, optymalizacji nagłówków i meta tagów oraz dodaniu na Mapie Google znacznika Twojej firmy.

Działania zewnętrzne, czyli off-site, polegają na pozyskiwaniu linków prowadzących do strony Twojej firmy, dodaniu profilu działalności do katalogu firm, pozyskiwaniu pozytywnych opinii klientów w Google i w serwisach społecznościowych, dodawaniu merytorycznych postów na lokalnych i branżowych forach internetowych.

Jakie są zalety Pozycjonowania Lokalnego?

To jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta w sieci. Ogromna większość użytkowników Internetu wyszukuje firmy lokalne za pomocą wyszukiwarki, a następnie dokonuje zakupów albo korzysta z określonych usług.

Ponadto Pozycjonowanie Lokalne umożliwi Ci:

  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • skuteczną konkurencję na rynku,
  • optymalizację Twojej strony,
  • zbudowanie silnej marki własnej,
  • długotrwały efekt.