Pozycjonowanie Lokalne
Pozycjonowanie Lokalne to wszelkie działania, które pomogą Ci wypromować stronę internetową tak, aby znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla zapytań lokalnych.
Proces Pozycjonowania Lokalnego ma wiele wspólnego z klasycznym pozycjonowaniem strony.
Lokalne SEO różni się jednak od tego tradycyjnego i uzależnione jest od specyfiki branży.
Co to jest Pozycjonowanie Lokalne?
Pozycjonowanie Lokalne opiera się na geolokalizacji użytkownika i wyświetlających się na tej podstawie najlepszych wynikach wyszukiwania dla niego.
Pytania geolokalizacyjne, czyli takie, które zawierają w sobie nazwę miasta (np. warsztat samochodowy we Wrocławiu), mają również ogromne znaczenie.
Powinieneś zacząć od rozeznania na rynku lokalnym i ustalenia kluczowych fraz do pozycjonowania.
Następnie musisz opracować strategię linków lokalnych na regionalnych stronach internetowych, forach i katalogach firm danego miasta.
Czym jest Pozycjonowanie Lokalne on-site i off-site?
Pozycjonowanie Lokalne on-site to wszystkie działania podejmowane w celu optymalizacji treści na Twojej stronie internetowej.
Mowa tutaj o pozycjonowaniu strony za pomocą lokalizacji w zakładce “o firmie”, podaniu adresu i danych kontaktowych, nasyceniu frazami kluczowymi tekstów na stronie, optymalizacji nagłówków i meta tagów oraz dodaniu na Mapie Google znacznika Twojej firmy.
Działania zewnętrzne, czyli off-site, polegają na pozyskiwaniu linków prowadzących do strony Twojej firmy, dodaniu profilu działalności do katalogu firm, pozyskiwaniu pozytywnych opinii klientów w Google i w serwisach społecznościowych, dodawaniu merytorycznych postów na lokalnych i branżowych forach internetowych.
Jakie są zalety Pozycjonowania Lokalnego?
To jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta w sieci. Ogromna większość użytkowników Internetu wyszukuje firmy lokalne za pomocą wyszukiwarki, a następnie dokonuje zakupów albo korzysta z określonych usług.
Ponadto Pozycjonowanie Lokalne umożliwi Ci:
- zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
- pozyskanie nowych klientów,
- skuteczną konkurencję na rynku,
- optymalizację Twojej strony,
- zbudowanie silnej marki własnej,
- długotrwały efekt.