x

Pozycjonowanie

Podejście do pozycjonowania przeznaczonego na całą Polskę przy obecnych algorytmach geolokalizacji wymaga umiejętności i doświadczenia. Sprawdź jak pomogliśmy podnieść pozycję oraz ruch

Czym jest pozycjonowanie?

To proces w którym przez odpowiednie działania na stronie i w kodzie strony poprawisz pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwarek w szczególności google.

Rozwinięcie oryginalnego skrótu SEO Search Engine Optimization obrazuje wszystko co wykonaliśmy aby rozwiązać problem naszego klienta.

Przejdźmy zatem do konkretów i w punktach przeanalizujmy nasze działania.

  1. Poznanie klienta
  2. Poznanie problemu
  3. Analiza problemu i propozycja rozwiązań
  4. Przygotowanie i wdrożenie planu działań
  5. Raport podsumowujący

Etap 1 Poznanie problemu

Jeden z kluczowych punktów naszych działań to zapoznanie się z branżą, produktami lub usługami, zasięgiem oraz potencjalnymi klientami. Bez tego wiele kluczowych aspektów, może nam umknąć.

Dlatego musimy poznać Twoją branże, czym się zajmuje Twoja firma:

  • w jakiej branży prowadzisz swoją działalność
  • czy jest to sprzedaż, usługi czy produkcja
  • na jakim obszarze działasz
  • jaka jest Twoja grupa docelowa (wiek, płeć, posiadanie dzieci itp.)
  • co już zrobiłeś w kierunku rozwiązania swojego problemu, jakie działania marketingowe prowadziłeś

Etap 2 Poznanie problemu

 

Poznaliśmy firmę naszego klienta wiemy jak działa i mogliśmy przejść do następnego etapu.

Jakie były główne problemy a zarazem oczekiwania co do strony:

  • słaba widoczność firmy/marki w wyszukiwarce google (organic)
  • duża konkurencja podobnych firm na terenie Polski
  • obszar działania obejmujący całą Polskę
  • bardzo duże koszty reklamy tradycyjnej (banery, radio, tv)
  • sezonowość branży
  • ograniczony budżet – KWOTA do 1000 zł / miesiąc

Etap 3 Analiza problemu i propozycja rozwiązań

  • wykonanie analizy najważniejszych czynników marketingu w sieci
  • wykonanie audytu strony
  • wykonanie badania słów kluczowych dla branży klienta
  • wykonanie badania słów kluczowych dla poszczególnych kategorii
  • analiza dostępnych rozwiązań
  • ocena profilu linkowego (szczególnie pod kątem filtrów)
  • określenie minimalnego czasu działania w celu uzyskania efektu
  • wybór najlepszych rozwiązań w wyznaczonym budżecie

Usługa pozycjonowania – SEO/SEM

Założenie długiego czasu pozycjonowania – rozbitego na poszczególne
kategorie uzależnione od sezonu. Z badania słów kluczowych wynikało również zainteresowanie klientów pytaniami. Dlatego przeprowadziliśmy dodatkowe badanie na frazy pytające.

W oparciu o to zaplanowane zostały publikację na blogu.

Etap 4 Przygotowanie i wdrożenie planu działań

Po analizie problemu wybrana została usługa Pozycjonowania oraz Google Moja Firma Pakiet 3. Jak wierzyliśmy usługi były najlepszym rozwiązaniem. Aby w ciągu 12 miesięcy zdecydowanie polepszyć ilość odwiedzin klientów na stronie.

Przedstawiony został plan działania i przystąpiliśmy do realizacji.

Plan Pozycjonowania

  1. Przygotowanie planu rozbudowy strony
  2. Poprawa UX
  3. Poprawa szybkości działania serwisu
  4. Wdrożenie poprawnej wersji mobilnej
  5. Przeprowadzenie rozbudowa bloga
  6. Uporządkowanie kont socialowych (założenie nowych)
  7. Wprowadzenie publikacji na kontach socialowych treści bloga
  8. Pozyskiwanie linków wysokiej jakości z tematycznych miejsc
  9. Wdrożyliśmy pełne mierzenie celów na stronie

Plan GMF
1 . Założyliśmy konto Google Moja Firma

2. Wprowadziliśmy prawidłowy NAP w każdym ważnym miejscu.
Rozpoczęliśmy aktywne pozycjonowanie strony w Google Maps

  • linkujemy Twoją stronę 10 linków wysokiej jakości
  • tylko zaufane domeny
  • miejsca white-hat zero spamu
  • serwisy z realnym ruchem użytkowników

3. Ustaliliśmy zdjęcia dodawane do GMF
cyklicznie dodawaliśmy zdjęcia do wizytówki, aby była cały czas aktualizowana

4. Zdobywaliśmy opinie, w przypadku otrzymania negatywnej opinii następował bezpośredni kontakt z klientem

5. Dodaliśmy dodatkowe konta social publikując wpisy na Google Moja Firma opublikowaliśmy je również nowych kontach social

6. Każdego miesiąca publikowaliśmy jeden nowy wpis na Google +
wpisy publikowane były także na innych kontach socialowych

7. Przygotowane zostało FAQ pytań i odpowiedzi klientów

Etap 5 Raport podsumowujący

Czas na podsumowanie rezultatów jakie udało się osiągnąć w ciągu zakładanego na początku okresu 12 miesięcy.

Na wstępie należy zaznaczyć że klient nie posiadał swojej wizytówki dlatego można przyjąć że startowaliśmy od zera z usługą Google Moja Firma.

Natomiast posiadał historię konta analytics co pozwala porównać ze sobą dwa okresy sprzed współpracy i po roku działania.

Dzięki zajmowaniu wysokich pozycji klienta wizytówka zyskała znacznie na popularności.

Całkowita liczba wyświetleń wzrosła do 27 836 z 9 262 tys wyświetleń.
Jest to wzrost na poziomie 195%.

O 15% poprawił się współczynnik konwersji celu i to przy ponad 247% zwiększonej ilości konwersji.

W konwersji uwzględnione były tylko akcje wykonane przez użytkowników takie jak:

kliknięcie maila
kliknięcie telefonu
kliknięcie kontaktu
klikniecie formularza
kliknięcie w sociale

Natomiast dla map klienta:

Wierzymy że i Tobie jesteśmy w stanie pomóc i wypromować Cię w internecie

606-428-824