x

Pozycjonowanie lokalne w mapach Google

Pozycjonowanie Lokalne Stron

SEO regionalne w mapach Google

Lokalne pozycjonowanie jest usługą, której zadaniem jest zdobycie pozycji na rynku regionalnym.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych pomaga Twojej firmie, korzyści to:

  • zwiększyć widoczność,
  • przegonić konkurentów,
  • zwiększyć ruch organiczny,
  • zdobyć nowych klientów.

Regionalne SEO jest krytyczne dla każdego małego biznesu, który chce zaistnieć na rynku regionalnym.

Lokalne wyniki w Google maps są Swojego rodzaju nowoczesną książką telefoniczną, których era się już zakończyła. W ten sam sposób obecnie klient traktuje szukanie w wyszukiwarce, zamiast otwierać książkę, wpisuje frazę w wyszukiwarkę.

Badanie wykazały, że 4 miliardy ludzi na świecie używa telefonów 95% użytkowników telefonów, szukało lokalnych informacji.

Te liczby rosną z roku na rok. Geolokalizacja jest coraz łatwiejsza i coraz dokładniejsza.

Pozycjonowanie Lokalne + Google Maps

Największe korzyści pozycjonowania lokalnego.

Dotarcie do klientów

Lokalne pozycjonowanie to obecnie nowoczesne książki telefoniczne. Obecność w Google Moja Firma jest niezbędna, żeby klient był w stanie do Ciebie dotrzeć.

Zwiększenie ruchu lokalnego

Celowany ruch wysokiej jakości, jeśli Twoja strona jest zoptymalizowana pod geo lokalizacje. Ruch z wyników organicznych oraz ruch z Map Google.

konwertuje szukających

Go-Globe zbadało że 70% lokalnych szukających kupuje bezpośrednio w sklepie. Znajdują Cię w Google, dzwonią lub wytyczają trasę dojazdu do Ciebie.

Intencje lokalnego szukającego

Otrzymuje wyniki, kiedy ich potrzebuje, kiedy szuka Twojego produktu i Twojej firmy. Szukający dokładnie mówi co go interesuje, a wyszukiwarka daje mu to co potrzebuje.

Lokalne pozycjonowanie

Nie wymaga ogromnych nakładów pracy jak tradycyjne SEO, co oznacza że jest o wiele tańsze. Tylko 44% firm założyło darmową wizytówkę Google, co oznacza dużą przewagę dla Ciebie oraz niższe koszty.

Więcej lokalnych klientów

znajdzie Twoją firmę, dzięki lokalnym wynikom dotrą do Twojego sklepu stacjonarnego i kupią tam gdzie jest im wygodnie.

Zwiększenie lokalnej sprzedaży

Więcej klientów większa sprzedaż, łatwiej jest podjechać do firmy lokalnej niż zamawiać produkt z drugiego końca polski.

Ponawianie sprzedaży

Klienci, którzy trafią już do Ciebie, mogą zostać stałymi klientami. Twoje dochody wzrosną bez zwiększania nakładów na reklamę.

Lokalna widoczność

Duża penetracja lokalnego rynku, widoczność w wyszukiwarce, obecność w mapach oraz pełne dane bezpośrednio na stronie google, na określonym obszarze.

Lokalna reputacja

Łatwe dotarcie do opinii nt. firmy, każdy klient może przeczytać opinie na Twój temat, musisz na nie odpowiadać, żeby było widoczne że interesujesz się klientem.

Dotarcie do wszystkich

Użytkowników komputerów i komórek, Google działa na każdym urządzeniu, dzięki coraz lepszej geolokalizacji serwuje również coraz dokładniejsze wyniki.

Wyprzedzenie lokalnej konkurencji

Dopiero 44% biznesów zaczęło dbać o Swoją lokalną widoczność, daje Ci to ogromną przewagę i niższe koszty dołączenia do walki o Twojego klienta.

pozycjonowanie lokalne na frazy tematyczne

Słowa kluczowe pozwalają uzyskać pozycje, na frazy w setkach, a nawet tysiącach wariacji, dzięki pozycjonowaniu tematycznym.

Co mówi statystyka na temat lokalnego pozycjonowania?

Badanie Moz

  • w adwords klika ok 20% (prowadzenie kampanii lokalnej AdWords)
  • wiele osób klika w wyniki lokalne tzw. 3-pack 30% (pozycjonowanie lokalne w mapach google)
  • w więcej wyników z google Maps – klika ok 10 %osób
  • w organiczne wyniki – klika ok 30% osób (pozycjonowanie lokalne strony/sklepu)

Co jasno pokazuje jak bardzo zmienił się ekosystem wyszukiwarki, (źródło: https://moz.com/blog/the-new-snack-pack-where-users-clicking-how-you-can-win)

Wygrana w nowym ekosystemie wyszukiwarki należy do firm, które zdominują 3 pozycje:

  • adwords
  • lokalne wyniki
  • organiczne wyniki, są również lokalizowane

Badanie HubSpot

Badanie Jamie Turner (HubSpot), które skompilował Swoje badanie w prezentacji 50 Amazing Facet of Mobile Marketing.

Nie każdy ma komputer, ale prawie każdy ma przy sobie komórkę:

  • 7 miliardów osób na świecie
  • 4 miliardy używają smartphona
  • 95% użytkowników smartphone, szukało lokalnych informacji
  • 61 procent zadzwoniło do znalezionej firmy
  • 59% odwiedziło znalezioną lokalizację

(źródło: https://www.slideshare.net/HubSpot/50-mobilefactsdeck62812)

Co obejmują usługi pozycjonowania lokalnego?

Określenie i ustalenie Prawidłowego NAP

NAP to inaczej:

  • Nazwa firmy (Name)
  • Adres firmy (Adress)
  • Telefon firmowy (Phone)
  • pozycjonowanie lokalne opiera się o linki, zwane citation, są to linki, które zawierają właśnie NAP.

Ujednolicenie danych, które muszą być używane w niezmienionej formie za każdym razem.

Audyt lub założenie konta Google Moja Firma

W zależności od przypadku:

  • poprawiamy istniejące konto
  • zakładamy konto
  • przejmujemy istniejące konto (do którego nie masz dostępu)

Zdjęcia

  • Zdjęcia są elementem, który pokazuje Twoją firmę bezpośrednio w wizytówce GMF
  • ustalimy jakie zdjęcia należy dodawać
  • rozpoczniemy wprowadzanie (odpowiednio zoptymalizowanych zdjęć)

Opinie

Opinie pomagają podjąć klientowi decyzję, czy podjąć współpracę właśnie z Tobą:

  • pomożemy zdobyć opinie
  • nauczymy Cię jak należy obsługiwać nowe opinie
  • pokażemy co zrobić z negatywnymi opiniami
  • zajmiemy się obsługą tego za Ciebie

Publikacja wpisów

Rozpoczniemy comiesięczną publikację wpisów w Google

Konta social

  • Zbudujemy konta social Twojej marki na różnych portalach
  • Będziemy również na nich publikować artykuły

FAQ

  • przygotujemy twoje FAQ na GMF
  • będziemy odpowiadać na pytania Twoich klientów

Strona Google

  • stworzymy i opublikujemy Twoją stronę na GMF

Linkowanie (link building)

  • Co miesiąc stworzymy nowe linki prowadzące do Twojej witryny.

Citation

  • Inaczej linki lokalne co miesiąc będziemy tworzyć nowe citation
  • Co obejmują usługi lokalnego pozycjonowania firmy?

Lokalne kampanie AdWords

  • Obecnie płatną reklamę można również geolokalizacja co znacznie zwiększa jej CTR

Dodatkowe strony

  • Można tworzyć kolejne strony i dominować organiczne wyniki lokalne.

Miejscowości w pobliżu

  • Dzięki regionalnym wynikom organicznym, można pokazać firmę dla klientów z miejscowości położonych w jakimś określonym promieniu od naszej firmy.

Obce serwisy

  • Często w wynikach pojawiają się różnego rodzaju katalogi, ogłoszenia itp. może to być również jedna ze strategii pozycjonowania lokalnego.

Korzystając z usług firmy Setia masz pewność, że lokalne pozycjonowanie stron internetowych jest przeprowadzane przez doświadczonych specjalistów, którzy posiadają odpowiednią wiedzę, umiejętności oraz narzędzia, które sprawią, że Twój biznes pozyska nowych klientów i będzie się doskonale rozwijał.
Skontaktuj się z nami, aby ustalić indywidualny, najlepszy dla Twojej firmy plan działań.

Strategia lokalne pozycjonowanie


  • Badanie słów kluczowych.
  • Audyt Konto Google Moja Firma.
  • Aktualizacja zdjęć
  • Analiza opinii klientów.
  • Reagowanie na opinie pozytywny i negatywne.
  • Audyt SEO strony internetowej.
  • Optymalizacja strony internetowej pod lokalne pozycjonowanie.
  • Lokalna kampania linków sponsorowanych Adwords.
  • Linkowanie strony pozycjonowanie lokalne w wynikach organicznych.
  • audyt linków „citation”, czyli linków wpływających na 3-pack
  • Linkowanie Citation pozycjonowanie lokalne w Mapach Google.
  • Dodanie okolicznych miejscowości, zwiększenie zasięgu lokalnego pozycjonowania.
  • Lokalny blog firmy uzyskanie kolejnych miejsc w wynikach wyszukiwania.
  • Pozycjonowanie wizytówek/ofert firmy na innych portalach lokalnych.

Pozycjonowanie Lokalne Strategia w szczegółach

1. Prawidłowe dobranie fraz odpowiednich dla Twojej branży.
Słowa te są geolokalizowane i pozwalają na zdobycie pozycji w lokalnych wynikach pozycjonowania.
Słowa kluczowe są zazwyczaj łączone z nazwą miasta.
wygląda to mniej więcej tak
słowo kluczowe + miasto
fraza kluczowe + miasto
Słowa kluczowe można oczywiście rozbudować o kolejne okoliczne miasta i lokalizacje.
Pozwala to zbudować firmę działającą na określonym obszarze.

2. Darmowa wizytówka Google, poza AdWords jest jedynym miejscem w którym masz kontrolę nad informacjami o Twojej firmie, które wyszukiwarka pokaże między innymi w Mapach.

Dzięki temu uzyskasz wizytówkę wyświetlaną bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Dane które możesz podać to między innymi:
Nazwa firmy
Firmowy adres
Firmowy telefon
Strona internetowa
Obrazkowa informacja o Twoich produktach i usługach
Pytania i odpowiedzi dla Twoich klientów
Odpowiadania na opinie Twoich klientów
Krótkie wiadomości np. o promocjach
Opis firmy

3. Google pozwala wprowadzić ogromną ilość zdjęć.

Google stawia na przekazywanie informacji właśnie za pomocą obrazu, dlatego obrazy są jednym z najważniejszych elementów wizytówki.

4. Google umożliwia każdemu klientowi pozostawienie opinii na Twój temat bezpośrednio na portalu Google.
Niezbędne jest przeprowadzenie badania opinii klientów.
Należy udzielać odpowiedzi na pozytywne i negatywne opinii
Dbanie o klienta jest naszym najważniejszym zadaniem
Komentarze pozostawione przez naszych klientów są źródłem wiedzy dla nas i dla przyszłych klientów.

5. Zawsze należy reagować na opinie klientów, musisz pamiętać, że czy tego chcesz czy nie to Google i tak pokaże opinie od Twoich klientów.

Nie możesz skasować, ukryć czy wpłynąć na opinie klientów.

Dlatego tak ważne jest reagowanie na nie.

Za każdą pozytywną opinię musisz zawsze podziękować.

Sprawę negatywnej opinii rozwiązać, wyciągnąć konsekwencje, bądź też w inny sposób zadośćuczynić klientowi.

6. Audyt SEO witryny www wykaże jak Twoja strona jest przygotowana do działań SEO.

Audyt wykaże czy wystarczy wprowadzenie zmian i odpowiednie poprawki techniczne załatwią sprawę.

Czy też może Twoja strona nie jest nawet responsywna i wymaga całkowitej zmiany.

7. Tworzenie strony lokalnej ma za zadanie wprowadzić na nią wszelkie niezbędne elementy, które są oceniane przez algorytmy Google. Optymalizacja lokalna wprowadza dodatkową optymalizację lokalną nastawienie na miejscowość lub miejscowość okoliczne. Uporządkowanie danych adresowych oraz optymalizację słów kluczowych lokalnych.

8. Należy pamiętać, że SEO jest procesem długotrwałym nie dającym efektów natychmiastowych. Po wprowadzeniu niezbędnych poprawek, warto odpalić kampanię linków sponsorowanych Adwords.

Adwords i wyniki organiczne ściśle ze sobą współpracują i się uzupełniają na wielu polach, prowadzenie działań SEO z pominięciem Adwords to jak pomijanie jednej części rynku.

Pełna reklama musi wykorzystywać wszystkie możliwości, przykładowa hipotetyczna sytuacja.

Klient szuka Twojego produktu znajduje go w wynikach organicznych, ale jeszcze nie dokonuje zakupu tylko zastanawia się nad nim.

W międzyczasie Twoja kampania remarketingowa w Adwords przypomina mu o Twojej firmie.

Po kilku dniach dochodzi do wniosku że jednak chcę to kupić, więc wraca do wyszukiwarki ponieważ nie pamięta dokładnie gdzie go znalazł, więc ponownie zaczyna szukać tym razem z zamiarem kupienia. Znowu kampania remarketingowa Adwords przypomina mu o Tobie.

Dodatkowo spersonalizowane wyniki wyszukiwania pokazują mu Twoją stronę na wyższych pozycjach organicznych.

9. Ważne obecnie, żeby były zdobywane ze stron z dużym zaufaniem, należy unikać w tym przypadku wszelkich linków niskiej jakości ponieważ może to doprowadzić do spadku pozycji w wynikach lokalnych i organicznych.

10. Potwierdzają dane podane w Google Moja Firma, muszą być zgodne z tymi danymi. Pozwalają na zdobycie wysokich pozycji w wynikach na Google Maps.
Linki te można zdobywać np.
katalogach lokalnych
blogach regionalnych
mediach społecznościowych
i wszystkich innych miejscach

11. Wprowadzenie geo lokalizowanych wyników, widoczność firm została ograniczona do danego obszaru w którym firma ma Swoją siedzibę.

Dzięki temu zabiegowi Google udało się ograniczyć zasięg firm w wynikach organicznych.

Oznacza to że musisz więcej napracować się na pozycjonowaniem i wydać większe środki na Adwords, żeby dotrzeć do klientów spoza Twojej miejscowości.

Budowanie widoczność dookoła Twojej miejscowości jest jedną ze strategii dotarcia do kolejnych klientów za pomocą wyników organicznych Google.

12. Blog firmowy również może być blogiem lokalnym, co pozwoli Ci na uzyskanie kolejnych miejsc w wynikach organicznych pod słowami kluczowymi.

13. Wiele portali pozwala stworzyć mini strony firmowe takie wizytówki, niektóre z tych wizytówek są na tyle zaawansowane, że można je potraktować jako kolejną stronę firmową, którą tak samo można pozycjonować pod tymi samymi słowami kluczowymi.

14. Tak znowu linki tym razem źródłem linków mają być portale, które oprócz linka dają również ruch. Muszą mieć duże zaufanie algorytmów Google. Tego typu linki często potrafią kosztować po kilkaset złotych za sztukę, a nawet więcej.

Co one dają:
przedewszystkim ruch, czyli potencjalnych klientów którzy mogą kupić Twoje produkty
po drugie przelewają zaufanie na Twoją domenę, dzięki czemu zwiększają się pozycje pod wszystkimi słowami kluczowymi

Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron?

Cennik lokalnego SEO kształtuje się od 247 zł do nawet kilkunastu tysięcy miesięcznie.

Koszty zależą od wielu czynników:
początkowo najlepiej skorzystać z oferty 247 zł miesięcznie co pozwoli uporządkować i zdobyć pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwarki oraz Google Maps. Traktuj to jako startowe pozycjonowanie lokalne.

Lokalne Adwords, Google Ads
Kolejne kroki, które zalecamy to uruchomienie kampanii Adwords, dzięki lokalnemu kierowaniu znacząco zmniejszają się jej koszta.

Copywriting
Kolejnym krokiem powinna być rozbudowa i uporządkowanie strony ofert na usługi lub produkty. Treści obecnie grają ogromną rolę w algorytmach wyszukiwarki. Copywriting zapewnia artykuły na frazy kluczowe, które dzięki optymalizacji pokazują się w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne i optymalizacja
Optymalizacja oparta o specjalistyczne programy którymi dysponujemy pozwala osiągnąć jeszcze lepsze pozycje, a dodatkowo (jeśli nie przede wszystkim) pozwala zdobyć pozycje pod wieloma wariacjami słów tematycznych.

Lokalne Słowa kluczowe
np. pozycjonowanie lokalne <- to jedno słowo pod którym po dokładnym badaniu słów kluczowych, które jesteśmy w stanie przeprowadzić znajduje się ok 1000 innych słów bardzo mocno powiązanych tematycznie np. pozycjonowanie lokalne stron, pozycjonowanie lokalne google, pozycjonowanie lokalne w mapach google, ale również lokalne seo, pozycjonowanie w mapach google, pozycjonowanie google maps.

Docieramy do słów których google adwords nie pokazuje, każdy szukający wpisuje słowa na Swój sposób. wg. statystyk Google 15% słów dziennie wpisanych w wyszukiwarkę nigdy wcześniej nie było do niej wpisanych.

Pozycjonowanie lokalne na blogu
Blog pozwala zająć kolejne pozycje pod słowami tematycznie powiązanymi z Twoim biznesem, słowa te również będą pokrywać się z Twoimi słowami ze strony co daje możliwość zajęcia dwóch pozycji w top10 wyników wyszukiwarki.

Lokalne pozycjonowanie, a Social Media
Obecność na social mediach to obecnie obowiązek wielu klientów tam właśnie szuka informacji na temat produktów i usług. Blog połączony z social mediami może również dostarczyć informacji na Twój temat w tym kanale ruchu.

Obce strony jako strategia pozycjonowania lokalnego
Artykuły sponsorowane dostarczają linki wysokiej jakości wpływające na pozycje, często dostarczają również ruch i klientów do Twojej firmy.

Im więcej działań wdrożysz tym więcej klientów pozyskasz, jednak od czegoś trzeba zacząć dlatego właśnie rozpoczęcie od pozycjonowania lokalnego powinno być pierwszym krokiem. Należy również uzbroić się w cierpliwość, ponieważ dopiero po wdrożeniu kilku działań na odpowiednio wysokim poziomie pozwala uzyskać zadowalające efekty.

Reklama internetowa wymaga czasu, żeby osiągnąć.

Wszystkie informacje na temat pozycjonowanie lokalnego

Zapoznaj się z naszą ofertą: Pozycjonowanie Lokalne Oferta

Zapoznaj się z naszym cennikiem Pozycjonowanie Lokalne Cennik

Dowiedz się co osiągneliśmy dla naszych klientów Pozycjonowanie Lokalne Case Study

Pozycjonowanie Lokalne FAQ (Pytania i Odpowiedzi)

Umów się na darmową rozmowę telefoniczną
z naszym ekspertem.

 
606-428-824