SEM

Zwiększanie sprzedaży w sklepach internetowych

SETIA.PL – nowy rozdział w marketingu internetowym

Setia.pl została założona przez Bartłomieja Damek w 1999 roku, czyli na samym początku rozwoju
Internetu w naszym kraju. Jesteśmy więc jedną z najdłużej działających agencji interaktywnych
w Polsce.

Przez pierwszy okres działalności skupialiśmy się głównie na pozycjonowaniu w wyszukiwarce
Onet.pl. W momencie, gdy rolę potentata na rynku przejęło Google, z oczywistych względów nasze
zainteresowania skierowały się w stronę jak najskuteczniejszej promocji naszych Klientów właśnie
w tym środowisku.

Obecnie skupiamy się na oferowaniu naszym Klientom kompleksowych
usług, które pomogą im skutecznie korzystać z możliwości marketingowych,
jakie tkwią w Internecie.

Jesteśmy przekonani, że w dzisiejszych czasach to jedyna właściwa
droga.



Czym właściwie jest SEM?

SEM – Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach jest to ogół działań promocyjnych,
mających na celu zwiększenie oglądalności witryny przy równoczesnym zachowaniu możliwie jak
największego zwrotu z inwestycji (wskażnik ROI).

Należy zaznaczyć,że każda strategia jest konstruowana pod konkretny profil branżowy Klienta.

Najważniejszym działaniem marketingowym w Internecie jest precyzyjne określenie celu. Dokładne określenie
celu umożliwi także określenie kosztu przeprowadzenia działań marketingowych, pozwoli również na
weryfikację czy wydane pieniądze zwróciły się i zarobiły na siebie.

Również dzięki celom zasadniczym jesteśmy w stanie ukierunkować cały proces kampanii SEM i tak ją
prowadzić, aby w cenie abonamentowej uzyskać maksymalną ilość profitów.

Co analizujemy?

  • Profil Klienta docelowego,
  • Konkurencję,
  • Usability witryny internetowej,
  • Dotychczasowe działania marketingowe,
  • Koncepcje brandingu w Internecie,
  • Poziom obsługi Klienta,
  • Optymalizacje strony internetowej,
  • Dotychczasowe pozycjonowanie witryny,
  • Strategię pozycjonowania,
  • Statystyki witryny internetowej.

Modele SEM

Zasadniczo wyróżniamy następujące modele SEM

Model sprzedażowy – zwiększamy sprzedaż produktów w Twoim sklepie internetowym. Nieustannie doradzamy Ci które z produktów lub usług są wartymi uwagi, a które to jedynie uzupełnienie Twojej oferty.

Model kreowania świadomości marki – sprzedajesz stacjonarnie, a strona jest jedynie wizytówką w sieci? Zależy Ci przede wszystkim na tym, by ludzie kojarzyli Twój biznes z wysoką jakością usług? Ten model jest zatem jak najbardziej dla Ciebie.

Model zakładanej akcji – Pewne rzeczy nie nadają się do bezpośredniej sprzedaży w Internecie. Mamy tego świadomość, że Twoi Klienci kupują w salonie bądź w sklepie firmowym. To, na czym Ci zależy to przede wszystkim kontakty Klientów.

Model ruchu na stronie – w modelu tym skupiamy się na generowaniu ruchu na Twojej stronie.

Case study

Budkompleks – market budowlany oferujący szeroki
zakres techniki grzewczej i ceramiki budowlanej.

Cel

Celem działań było zarówno zwiększenie sprzedaży, jak również wykreowanie pozytywnego wizerunku w
świadomości potencjalnych Klientów.

Rezultaty

Porównując wynik odwiedzin w marcu 2010 r. z ilością odwiedzin w marcu 2011 r. zauważalny jest wzrost
liczby unikalnych odwiedzin o ponad 1 700 %

Najistotniejsze w każdej inwestycji jest jej przełożenie na zysk. Aby lepiej zobrazowac zwrot z
poniesnionych nakładów na reklamę, jakie poniosła firma Budkompleks.com posłużymy się popularnym
wskaźnikiem ROI:

ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – wskaźnik rentowności stosowany w celu
zmierzenia efektywności działania przedsiębiorstwa, niezależnie od struktury jego majatku czy
czynników nadzwyczajnych.

Sposób obliczania wskaźnika:

Vf – to finalna wartość inwestycji, czyli łączny przychód z reklamy;

Vi – to początkowa wartość inwestycji, czyli koszt kampanii;

Aby uzyskać wartość procentową ROI należy wynik pomnożyć przez 100.

Dzięki kompleksowym działaniom marketingowym o nazwie SEM prowadzonym przez firmę Setia.pl,
wskaźnik zwrotu z inwestycji osiągnął poziom po zaokrągleniu 9070 %, co stanowi wysoce skuteczną
formę reklamy.

Oprócz wartości wyrażonej poprzez ROI należy także wymienić wykreowanie marki Budkompleks.com
w świadomości potencjalnych klientów (internautów) oraz zwiększenie zainteresowania stroną
internetową.

Pulpit nawigacyjny

Spójrz na powyższy wykres. Rosnąca odwiedzalność witryny spowodowana była zarówno wzmożonym
zainteresowaniem w obrębie danych produktów, jak i wzrostem widoczności witryny w Internecie – będącej
wynikiem pozycjonowania w wyszukiwarce internetowej.

SEM ECO

Pakiet podstawowy, w skład którego wchodzi:

  • Określenie celów zasadniczych;
  • Określenie celów drugorzędnych;
  • Comiesięczny audyt witryny;
  • Optymalizacja witryny internetowej;
  • Analiza słów kluczowych;
  • Pozycjonowanie szczegółowe oraz ogólne;
  • Obsługa kampanii linków sponsorowanych Google Adwords do kwoty abonamentu wybranego pakietu;
  • Do 1000 słów kluczowych;
  • Do 100 publikacji w social media;

Cena: 1000 zł netto

SEM BIZ

W skład usługi wchodzi Pakiet Standard poszerzony o:

  • Serwis z wiedzą oraz prowadzenie całościowe
  • łącznie z pozycjonowaniem witryny;
  • Analiza statystyk Google Analytics;
  • Serwisy tematyczne;
  • Analiza konkurencji;
  • Analiza zakresu geograficznego;
  • Przebudowa/projektowanie witryny (opcjonalnie).

Cena: 3000 zł netto

SEM VIP

W skład usługi wchodzi Pakiet Standard oraz Pakiet Optimal
uzupełniony o:

  • Serwisy i portale branżowego (np. Ceneo,Nokaut,
    Opineo, Tanio);
  • Kampanie społecznościowe w portalach typu Facebook,
    Twitter (w blisko 60 serwisach Polskich i zagranicznych);
  • Kampania SMO – w portalach typu Blip, Wykop, Sfora, etc.

Cena: 5000 zł netto

Pamiętaj, pakiety stworzyliśmy głównie po to, abyś szybko mógł poznać nasze ceny. Możesz być pewien, że
każdorazowo strategia działań będzie dostosowana do Twoich potrzeb, specyfiki działalności, Klienta
docelowego oraz celów, które sobie założyłeś.

Zadzwoń teraz!

(+48) 608-310-139

Masz pytania?
bok@setia.pl
Zadzwoń do nas!
(+48) 606-428-824