Co to są Kampanie Brandowe Google Ads?

Nazwa Twojej marki nie jest już chroniona przez Google. Każdy reklamodawca może wyświetlać reklamy pod słowem kluczowym, które jest nazwą Twojej firmy.

Kampanie brandowe (marki) obejmuje słowa kluczowe nazwy Twojej firmy i możliwe błędy ortograficzne, zapewnia, że każdy, kto szuka Twojej marki, może zobaczyć Twoją witrynę na 1-szej pozycji w wynikach reklamy Google Ads, kampania brandowa pozwala przekazać aktualne informacje, natychmiast po ich wprowadzeniu do Twojego konta Google Ads, pozwala również, bronić się przed atakiem konkurencji. Twoi konkurenci mogą wyświetlać reklamę pod słowami kluczowymi związanymi z Twoją marką,

Co to jest brandowe słowo kluczowe?

Brandowe słowo kluczowe to nazwa Twojej firmy.

Przykład słów w kampaniach brandowych:

  • setia
  • setia.pl
  • setia bartłomiej damek
  • setia bielsko-biała

Przykładowa nazwa Twojej firmy to np. Setia.

Jeżeli Twoja nazwa brandowa będzie znana Twojemu klientowi, to zamiast wpisać w wyszukiwarkę słowo kluczowe takie jak pozycjonowanie, użyje nazwy Twojej firmy, np. Setia. Dzięki temu trafi bezpośrednio do Ciebie.

Przykładowe wyniki, gdzie nazwa firmy została użyta jako brandowe słowo kluczowe.

Przykładowe wyniki wyszukiwania Google, brandowe słowo kluczowe setia

 

Co to jest brandowane słowo kluczowe?

Brandowane słowo kluczowe to nazwa Twojej firmy + nazwa usługi lub produktu.

Przykład słów brandowanych:

  • setia
  • setia.pl
  • setia bartłomiej damek
  • setia bielsko-biała

W tym przypadku klient szuka Twojej marki oraz konkretnej usługi, którą firma wykonuje.

Przykłady wyników wyszukiwania w Google dla brandowanych słów kluczowych.

Wyniki wyszukiwania Google dla brandowanego słowa kluczowego: setia pozycjonowanie
Wyniki wyszukiwania Google dla brandowanego słowa kluczowego: setia strony internetowe

 

Czy wiesz, że koszt kliknięcia słowa brandowego to kilka groszy w Google Ads?

Koszt kliknięcia Twojego słowa brandowego to kilka groszy. Dzięki wysokiemu Quality Score Twojej strony dla słowa brandowego. Taki niski koszt kliknięcia Twojego słowa brandowego jest nieosiągalny dla Twojej konkurencji.

Kampanie brandowe to wysoka ocena Quality Score i AdRank – czyli informacja, jak bardzo słowo kluczowe pokrywa się z Twoją stroną.

Twoje strony są naturalnie wysoko nasycone brandem. Każda firma posiada własny unikalny brand, dzięki temu strona jest optymalizowana pod te słowa kluczowe i uzyskuje najniższą cenę kliknięcia w kampanii brandowej.

Koszty kliknięcia:

  • kliknięcie w słowo brand to koszt kilku groszy (np. setia.pl)
  • kliknięcie w słowo nazwa usługi nawet +/- 50 złotych (np. pozycjonowanie)

    • przykładowa kampania klienta
      • koszt kliknięcia 0,22 gr słowo brand (np. setia.pl)
      • koszt kliknięcia 10 zł nazwa usługi (np. seo)
    • klik w nazwę usługi/produktu jest droższy nawet o 4500% od słowa brandowego

… na wysokość stawki wpływa, jakość reklamy w czasie aukcji (w tym przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy i ocena jakości strony docelowej)

https://support.google.com/google-ads/answer/1752122?hl=pl

 

Czy wiesz, że Google Ads kieruje Twoich klientów do konkurencji?

Klient dodający do słowa kluczowego nazwę Twojej firmy (brand) np. setia pozycjonowanie jest już na końcu procesu zakupowego

Dlaczego:

  • klient szuka frazy pozycjonowanie
    • szuka usługi, nie zna jeszcze Twojej firmy
  • klient szuka frazy setia pozycjonowanie
    • klient szuka Twojej firmy, która oferuje pozycjonowanie, chce rozmawiać konkretnie z Tobą

Klient szukający Twojego brandu, zna Twoją firmę, widział reklamę, był na stronie lub została mu polecona.

W tym krytycznym momencie Google Ads, może przekierować zdecydowanego klienta do firmy konkurencyjnej, czego nie będziesz nawet świadomy.

Wyniki BEZ reklamy Google Ads – Twoja firma na 5 pozycji

Wyniki bez – Twoja firma na 5 pozycji, wyprzedzona przez płatne reklamy.

Wyniki Z kampanią brand – Twoja reklama TOP1 na pierwszym miejscu!

Wyniki z kampanią brand – Twoja firma na 1 pozycji 

 

Jak można uzyskać gwarancje pierwszej pozycji pod nazwą Twojej firmy?

Twoja firma będzie miała zawsze 1 pozycję pod Twoim słowem brandowym, jeśli tylko uruchomisz kampanie brandowe w Google Ads.

 

 

Jak dominować w wynikach wyszukiwania Google?

Stronę wyników wyszukiwania można podzielić na sekcje:

  • Google Ads
  • Google Maps
  • Wyniki Organiczne

Kampanie brandowe, zajmują dodatkowo pozycje w Google Ads.

Dla każdego zapytania brandowego, możesz uzyskać 3 wysokie pozycje w Google.

  • Google Ads – wymaga prowadzenia kampanii brandowych
  • Google Maps – wymaga założenia wizytówki Google Moja Firma
  • Wyniki Organiczne – wymagają strony internetowej

Wyniki z reklamą w Google Ads

Wyniki z reklamą w Google Ads, reklama, wizytówka oraz wyniki organiczne

Wynik bez reklamy w Google Ads

Wynik bez reklamy w Google Ads, wizytówka oraz wyniki organiczne

Czy wiesz, że Twoje konkurencja może reklamować się pod Twoim brandem?

Każdy może włączyć kampanię pod nazwą Twojej firmy, zgodnie z polityka Google Ads.

Opinia Google nt. znaki towarowe jako słowa kluczowe

Nie badamy ani nie ograniczamy używania znaków towarowych jako słów kluczowych.

https://support.google.com/adspolicy/answer/6118?hl=pl

Twoja konkurencja nigdy jednak nie wygra z Tobą w Google Ads. Twoja strona dla Twojego brandu zawsze będzie mieć wyższy wynik jakości (Quality Score oraz AdRank) i wyższą pozycję/

Jeśli będziesz prowadzić reklamę brand, to jedyne co konkurencja może zrobić, to zaoferować za kliknięcia bardzo wysokie stawki, co poprostu ekonomicznie nie będzie opłacalne.

Twoja konkurencja pod Twoim słowem brandowym, może skonfigurować reklamy Google Ads

Chcesz wiedzieć kto reklamuje się pod Twoim brandem?

Reklama pozwala sprawdzić kto prowadzi kampanię pod Twoim brandem.

Dowiesz się dokładnie jakie domeny biorą udział w akcjach.

  • czasami jest to zwykły błąd konfiguracji, wystarczy się skontaktować z firmą i zgłosić prośbę, żeby dodali słowo do wykluczeń,
  • czasami jest to Twoja konkurencja, która wykorzystuje Twoją nie wiedzę.
Konkurencja reklamująca się pod Twoim słowem brandowym

Jak uzyskać tańsze kliknięcia na całym koncie niezależnie od reklamowanego słowa?

Kampania Brand ze względu na wysoki wynik jakości ma wysoki CTR (współczynnik klikalności), który konwertuje klientów.

Zwiększa to ocenę jakości całego konta, podnosząc Quality Score oraz RankAd.

Google po prostu obliczy, że klient znalazł to czego szukał. Kliknął w Twoją reklamę i został na stronie, dodatkowo mógł zrealizować zdefiniowany cel np. wypełnił formularz.

Przykładowa uproszczona statystyka

  • jeżeli 100 osób na 1000 szukających kliknie Twoję reklamę to jej CTR wyniesie 10%
    • CTR konta bez kampanii brand dla konta wyniesie 10%
  • jeżeli 100 osób na 200 szukająych Twojej nazwy firmy, kliknie Twoję reklamę to jej CTR wyniesie 50%
    • CTR konta z kampanią brand wzrośnie do 16%

Im wyższy CTR – tym tańszy koszt za jedno kliknięcie oraz wyższa pozycja reklamy.

 

Jak skonfigurować kampanie brandową?

Dodając słowo kluczowe brand do Twojego konta Google Ads, stwórz osobną kampanię.

Kampania to powinna być skonfigurowana tylko dla Twojego słowa kluczowe brandowego.

Nie dodawaj słowa brandowego do innych reklam, ponieważ narażasz się na obniżenie CTR i wzrost kosztów za kliknięcie.

Widok kampanii

Kampania brandowa, po co tworzyć dedykowaną stronę (tzw. LandingPage)?

Google Ads pozwala podłączyć pod daną reklamę dowolną stronę.

Dzięki Google Ads w ciągu kilku sekund możesz przekierować Twoich potencjalnych klientów na specjalnie przygotowaną stronę z promocyjną ofertą.

Chcesz zrobić promocję świąteczną? Wystarczy przygotować reklamę i wstawić link do strony opisującej promocję.

Nie wymaga to zmienianiania strony głównej oraz oczekiwania na przeindeksowanie jej w wynikach wyszukiwania.

Chcesz sprawdzić, która wersja strony lepiej zdobywa klientów, również możesz dokonać tego dzięki Google Ads, wstawiając dwa różne linki do stron i mierząc ich wyniki.

Jak pokazać Twoją firmę w Google, kiedy nie masz jeszcze strony?

Założyłeś firmę, nie masz jeszcze strony internetowej.

Zacząłeś się reklamować np. na Facebook-u, w reklamie używasz nazwy Twojej firmy.

Osoby, które będą Cię szukać użyją nazwy Twojej firmy, ale w wyszukiwarce Google.

Dzięki reklamie brandowej znajdą Twoją firmę oraz kontakt do niej. Dodatkowo zakładając wizytówkę Google Moja Firma, otrzymasz darmową prostą stronę.

Przykład prostej wizytówki Google Moja Firma https://setiapl.business.site/

Reklama Brand – Linki Sponsorowane Google Ads (Adwords)

Jak Twoje konkurencja reklamuje się pod nazwą Twojej firmy?

Twój klient szukając Twojej firmy wpisuje setia google ads

Konkurencja reklamuje sie pod słowem google ads.

Ich reklama wyświetli się pod słowami:

  • google ads
  • setia google ads

Prowadząc kampanię brandową masz pewność, że pod słowem setia google ads, Twoja firma będzie na pozycji pierwszej.

Reklama brand nad konkurencją pod słowem kluczowym brandowym

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania na komórkach/smartfonach?

Komórki ze względu na małą wielkość ekranu, w pierwszej kolejności wyświetlają reklamy z Google Ads.

Dopiero przewijając ekran można dotrzeć do bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Twój potencjalny klient nawet nie zauważy Twojego wyniku w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Przykład wyników na komórce z i bez reklamy brandowej

 

Jak Google spowodowało, że 60% użytkowników nie odróżnia wyników płatnych od bezpłatnych?

Szukający klikają w wyniki płatne myśląc, że to wyniki organiczne Twojej firmy.

Jeśli prowadzisz kampanię brandową, to szukający klikną w Twoją stronę.

Jeśli nie prowadziszreklamy brandowej to odwiedzający klikną w stronę Twojej konkurencji, myśląc że to Twoja strona.

Ciągłe zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania prowadzą do tego, że szukający nie jest w stanie odróżnić wyników płatnych od wyników organicznych w Google.

“More than 50 percent of people between the ages of 18–34 can’t differentiate between an ad and an organic result on Google. To maximize this percentage, Google is always testing to find ad visuals that blend in best with organic results.”

https://searchengineland.com/can-searchers-tell-the-difference-between-ads-and-free-listings-google-engineer-says-yes-309798

Wizualny brak różnic pomiędzy Google Ads i wynikami organicznymi

Wyniki wyszukiwania po wprowadzeniu wyświetlania favico.ico w wynikach wyszukiwania. Pozycja 1 reklama. Pozycja 2 wyniki organiczne. Wizualnie brak różnicy.

Jak możesz umieścić przycisk Zadzwoń do Twojej firmy bezpośrednio ze strony Google?

Google Ads pozwala skonfigurować kampanię brandową z dodatkiem: rozszerzenia połączeń.

Jeśli podasz numer telefonu, to bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w sekcji reklamy pojawi się dodatkowy przycisk.

Zadzwoń pod numer 608 310 139

Klient nie musi nawet wchodzić na Twoją stronę, żeby zadzwonić do firmy.

Przycisk występuje na komórkach i jest klikalny.

Zadzwoń pod numer w reklamie Google Ads (Adwords)

Jak Google Ads udostępnia dodatkowe miejsce na informacje o Twojej firmie?

Jak Google wyświetla Twoje reklamy:

  • w zależności od pozycji,
  • w zależności od jakości reklamy,
  • w zależności od miejsca jakie ma dostępne na ekranie oglądający.
  • różne nagłówki reklamy – które moga się pokazać nawet 3 na raz,
  • wyświetlany URL – ścieżka URL jest konfigurowalna,
  • opis – do 90 znaków,
  • rozszerzenie linku do podstrony – 4 linki na raz z tytułem i opisem,
  • rozszerzenie objaśnień.- krótkie dodatkowe teksty np. darmowa dostawa,
  • rozszerzenie informacji – krótkie informacje np. model auta,
  • rozszerzenie połączenia – czyli zadzwoń pod numer,
  • rozszerzenia lokalizacji – czyli informacje z Google Moja Firma odległość do firmy i adres firmy,
  • rozszerzenia cen – dodatkowe informacje o cenach za usługi/produkty,
  • rozszerzenia promocji – informacje o promocjach.

Dobrze zbudowana reklama brandowa, może zająć:

  • dużą część strony na komputerach
  • pierwszy ekran na komórce

Dodając do tego Google Moja Firma, brandowy wynik w Google może wyglądać tak:

Wyniki wyszukiwania – komputer

Wynik brandowy linki sponsorowane Google Ads (Adwords) z rozszerzeniami informacji. Wersja na komputerze.

Wyniki wyszukiwania – komórka

Wynik brandowy linki sponsorowane Google Ads (Adwords) z rozszerzeniami informacji. Wersja na komórce.

Słowniczek terminów

CPC – czyli Koszt za kliknięcie (Cost Per Click) jest dokładną kwotą, którą płacisz za kliknięcie.

Co wpływa na CPC:

  • określasz ile maksymalnie zamierzasz zapłacić za kliknięcie Twojej reklamy
  • Google oblicza Quality Score Twojej strony, czyli jak bardzo witryna odpowiada słowu kluczowemu
  • CTR – czyli współczynnik klikalności im wyższy tym lepiej, słowa brandowe naturalnie mają wysoki CTR

Linki zewnętrzne

  1. https://ads.google.com/intl/pl_PL/home/
  2. https://pl.wikipedia.org/wiki/Google_Ads
  3. https://pl.wikipedia.org/wiki/Marka_(marketing)
  4. https://onlinesales.ai/blog/5-best-practices-google-adwords-campaign-structure/
  5. https://support.google.com/google-ads/answer/1722100?hl=en
  6. https://support.google.com/google-ads/answer/1722064?hl=en
  7. https://www.hallaminternet.com/how-to-use-google-adwords-for-brand-awareness/
  8. https://www.wordstream.com/blog/ws/2013/03/19/why-bid-on-branded-terms-ppc
  9. Dlaczego prowadzenie kampanii brandowej jest ważne? https://www.ppchero.com/why-brand-ad-campaigns-are-important/
  10. https://jemsu.com/7-reasons-you-need-to-have-a-brand-campaign-running-in-google-ads/
  11. https://99robots.com/using-adwords-brand-campaigns/
  12. https://www.goinflow.com/branded-search-campaigns/
  13. https://adespresso.com/blog/adwords-competitor-targeting/
  14. https://totheweb.com/blog/sem-ppc-paid-advertising/google-search-ad-campaigns-should-you-invest-in-ads-using-brand-keywords/
  15. https://anicca.co.uk/blog/why-you-should-target-your-brand-keywords-in-google-ads/
  16. https://www.poweredbysearch.com/blog/8-reasons-why-you-should-bid-on-your-brand-name/
  17. https://www.wordstream.com/blog/ws/2013/03/19/why-bid-on-branded-terms-ppc
  18. https://christinabrauer.com/google-ads-for-own-brand-keywords/
  19. https://www.caorda.com/blog/google-ads-bidding-on-your-brand-name-do-or-do-not/
  20. https://www.ppccourse.com/branded-keywords/
  21. https://onlinesales.ai/blog/5-best-practices-google-adwords-campaign-structure/
  22. https://www.mirai.com/blog/your-brand-is-no-longer-protected-on-google-ads-this-is-how-it-will-affect-your-adwords-google-hotel-ads/
  23. https://www.goinflow.com/branded-search-campaigns/
  24. https://www.hallaminternet.com/how-to-use-google-adwords-for-brand-awareness/
  25. https://www.acquisio.com/blog/agency/branded-vs-non-branded-paid-search/

JLklGbftMym6lgSu