• Kampanie w Mediach Społecznościowych Case Study • Social Media Marketing • Facebook • Instagram • Portfolio

Rola Bloga i Social Mediów w promowaniu firmy

Współczesne technologie informatyczne pozwalają budować trwałe relacje pomiędzy firmą, a jej klientami. Dzięki doświadczeniu, wiedzy oraz ciągłej analizie mediów społecznościowych firma Setia opracowała usługę Blog + Social Media.

Sprawdź jak ta usługa pomogła naszemu klientowi.

Zgłosił się do nas który chciał rozszerzyć swoją działalność w sieci, zapoznać użytkowników ze swoimi produktami oraz branżą w której działa.

Podjęliśmy następujące działania, żeby sprostać temu zadaniu.

  1. Zapoznanie się z działalnością klienta i analiza branży.
  2. Ustalenie słabych stron.
  3. Zaproponowanie rozwiązania
  4. Przygotowanie do wykonania usługi
  5. Wdrożenie usługi
  6. Raport podsumowujący

Zapoznanie się z działalnością klienta i analiza branży.

Dzięki audytowi pod kątem merytorycznym oraz technicznym mogliśmy poznać branżę działalności naszego klienta, jego konkurencję. Przeanalizowaliśmy podejmowane przez klienta działania promujące firmę i budujące wizerunek firmy w sieci.

Etap ten ma kluczowe znaczenie, gdyż stanowi punkt wyjścia dla kolejnych działań.

Ustalenie słabych stron.

Wykonane prace pozwoliły nam na dogłębne przeanalizowanie sytuacji naszego klienta i ustalenie słabych stron jego strategii dotarcia do klientów.

Zobacz co ustaliliśmy.

  • Brak ciekawych, regularnie dodawanych treści
  • Nieobecność firmy w Social Mediach.
  • Brak ruchu na stronie z Social Mediów
  • Wąski zakres działalności klienta, bardzo mała wiedza użytkowników.

Zaproponowanie rozwiązania

Po analizie doszliśmy do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem dla tego typu problemów będzie założenie bloga oraz kont social media i regularna publikacja na nich ciekawych i wartościowych treści.

Usługa ta ma na celu budowanie pozytywnego wizerunku w internecie oraz pozyskanie nowych użytkowników poprzez większą widoczność strony w wyszukiwarkach. Jest to zadanie cykliczne, które daje mierzalne efekty po min. 12 miesiącach.

Dodatkowe korzyści:

  • Budowanie wizerunku klienta jako eksperta w swojej dziedzinie.
  • Regularne publikowanie aktualnych informacji (nowa oferta, sezonowe promocje)
  • Wzrost zainteresowania potencjalnych odbiorców.
  • Zauważalny wzrost sprzedaży.
  • Naturalne pozycjonowanie ważnych słów kluczowych – blog odpowiada na pytania użytkowników wyszukiwarki.

Co robimy w ramach tej usługi Blog + Social Media:

  1. Konfigurujemy min. 10 kont social media.
  2. Instalujemy bloga na stronie.
  3. Zakładamy konta na portalach społecznościowych.
  4. Przygotowujemy artykuły na bloga i social media.
  5. Stale aktualizujemy treści.

Przygotowanie do wykonania usługi.

W trakcie wykonywania tego etapu prac musieliśmy przygotować usługę pod kątem technicznym, jak również merytorycznym.

W ramach przygotowań technicznych wykonaliśmy następujące prace

  • Zebranie potrzebnych dostępów do strony i istniejących kont social.
  • Instalacja i konfiguracja bloga.
  • Założenie kont na wybranych stronach społecznościowych.

Z kolei przygotowanie merytoryczne objęło:

  • Zaproponowanie klientowi najlepszych rozwiązań jego problemu.
  • Napisanie tekstów.

Na tym etapie szczególnie ważne było opracowanie reguł, które są podstawą opracowywania kolejnych publikacji.

Blog jest skuteczną formą budowania wizerunku firmy i jej istnienia w świadomości użytkowników sieci. Odpowiednia konfiguracja bloga zapewnia również dobre pozycjonowanie strony.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie funkcjonowania bloga pod względem technicznym.

Jego instalacja zapewnia przestrzeń do umieszczania wartościowych i unikalnych treści.

Konta social media umożliwiają z jednej strony nawiązaniu relacji z klientami na stopie nieformalnej. Z drugiej strony służą podnoszeniu pozycji strony i zwiększeniu wyników w wyszukiwarce Google.

Dzięki stałej analizie rynku, mogliśmy zaproponować najlepsze konta social, na których jest zarejestrowanych wielu użytkowników. Oprócz tego, są one wartościowym źródłem ruchu w wyszukiwarkach.

Przygotowane pierwszego tekstu wymaga ścisłej współpracy pomiędzy nami, a klientem.

Treści publikowane na blogu muszą być w stu procentach spójne ze strategią polityki promocyjnej firmy.
Dokładamy wszelkich starań, aby usługa tą strategię rozwijała i poszerzała na nowe kanały dotarcia do klienta.

Jednocześnie dbamy o to żeby tekst spełniał swoją rolę w pozycjonowaniu strony, dlatego:

  • ma być napisany z uwzględnieniem działania wyszukiwarek,
  • musi być napisany prostym i zrozumiałym językiem,
  • musi posiadać odpowiednią strukturę, która pomaga w pozycjonowaniu całej strony.

Efektem wykonanych prac jest wypracowanie wspólnego kierunku, w którym podążyliśmy podczas pisania kolejnych tekstów.

W tym wypadku oczekiwania usługobiorcy musiały połączyć się z wymaganiami, dotyczącymi pozycjonowania.

Dzięki temu mogliśmy mieć pewność, że teksty spełnią swoje zadanie i zaczną pracować na rozszerzenie pozytywnego wizerunku firmy.

Wdrożenie usługi

Na tym etapie najważniejsze było:

  • Publikacja tekstów na blogu.
  • Republikacja tekstów na kontach Social Media.
  • Sprawdzenie poprawności funkcjonowania bloga.
  • Sprawdzenie poprawności publikacji na Social Mediach.
  • Przygotowanie kolejnych tekstów.
  • Regularna publikacja.

Po opublikowaniu pierwszego tekstu na blogu i kontach Social Media przystąpiliśmy do kolejnego etapu jakim było.

Sprawdzenie poprawności funkcjonowania bloga

Na tym etapie do naszych głównych zadań należało sprawdzenie, czy wszystkie wpisy publikują się bez przeszkód.

Z naszego doświadczenia wynika, że publikacja tekstów może napotkać na przeszkody, bardzo często problemy te można rozwiązać za pomocą instalacji dodatkowych wtyczek.,/p>

Sprawdzenie publikacji na social mediach.

Po publikacji, sprawdziliśmy, czy wszystkie wpisy są widoczne oraz czy wyświetlają się w prawidłowy sposób.

Stałe monitorowanie publikacji pozwala nam na większą kontrolę nad zachodzącymi zmianami w strukturze portali społecznościowych i na szybkie reagowanie, w przypadku ich zmian.

Przygotowanie kolejnych tekstów.

Pod koniec każdego miesiąca kontaktujemy się z klientem w celu zapytania o jego nowe wizje i pomysły na temat przygotowywanych tekstów. Sami również podsuwamy mu nowe pomysły na uatrakcyjnienie bloga.

Regularna publikacja.

Wpisy pojawiające się w regularnych odstępach czasowych nie tylko przyciągają odbiorców, ale także informują wyszukiwarki o tym, że dana witryna jest wartościowa.

Raport podsumowujący.

Pragniemy zwrócić uwagę na następujące kwestie:

  1. Budowanie wizerunku w internecie mające na celu pozyskiwanie nowych odbiorców jest procesem ciągłym wymagającym zaangażowania zarówno właściciela firmy, jak i naszych pracowników.
  2. Z każdym miesiącem współpracy wzrasta poziom rozpoznawalności firmy. Warunkiem tego jest jednak stała obecność w sieci. polegająca na umieszczaniu wartościowych treści.
  3. W każdym etapie naszej pracy bardzo dużą uwagę przywiązujemy do stałego kontaktu z klientem. Dzięki temu byliśmy na bieżąco ze wszystkimi jego uwagami oraz mogliśmy udzielić mu niezbędnych wyjaśnień.

Pierwsze efekty zaobserwowaliśmy po 6 miesiącach współpracy:

  1. Wzrost ruchu na stronie
  2. Wzrost ruchu z social mediów.
  3. Wzrost unikalnych akcji na stronie.
  4. Regularnie pojawiająca się treść – unikalna oraz wysokiej jakości.
  5. Pojawienie się z ofertą w mediach społecznościowych.
  6. Wzrost pozycji strony w wyszukiwarkach.

W podsumowaniu chcemy zaznaczy, że usługa Blog + Social Media to bardzo dobre rozwiązanie gdyż:

  • podniosła się wartość strony pod kątem pozycjonowania, dlatego, że frazy pytające znajdują się na wysokich pozycjach,
  • marka naszego klienta zaczęła być rozpoznawana w sieci – użytkownicy częściej na nią trafiają,
  • właściciel firmy za pośrednictwem unikalnych tekstów nawiązał więź ze swoimi odbiorcami,
  • wartościowe treści zagwarantowały powrót użytkowników na stronę,
  • nowi klienci zostali zachęceni do skorzystania z jego oferty,
  • użytkownicy nabrali zaufania do autora treści jako eksperta w swojej dziedzinie – dzięki temu zaistniała możliwość pozyskania od nich kontaktu np. do newslettera.