Kampanie e-marketingowe proponują szeroki wachlarz rozwiązań, których celem jest poprawa pozycji Twojej strony lub sklepu internetowego. Efektem jest napływ nowych klientów oraz wzrost zarobków Twojej firmy. Coraz większą popularnością w tym przedmiocie, cieszą się kampanie SEM.


01

Co to jest kampania SEM?

SEM (Search Engine Marketing), zwany inaczej marketingiem w wyszukiwarkach, stanowi działania promocyjne, których zadaniem jest uzyskanie widzialności Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W zestaw tych usług wchodzi kampania linków sponsorowanych (PPC), pozycjonowanie oraz optymalizacja firmowej strony internetowej (SEO).


02

SEO – na czym polega?

Search Engine Optimization służy do ulepszenia pozycjonowania Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Nie jest to proces jednorazowy, a długofalowy. Kluczową zaletą SEO jest to, że przyniesie Ci długotrwałe efekty, wywołując darmowy ruch w serwisie. Niestety przeprowadzenie tych usług wymaga określonych nakładów finansowych. Bez potrzebnego budżetu nie ma możliwości zastosowania strategii SEO.


03

PPC – odnośniki sponsorowane

Pay Per Click stanowi bardziej elastyczną formę promocji, liczącą na pobieraniu należności za reklamy w sieci. Rozbieżność pomiędzy SEO a PPC jest taka, że PPC promuje odsyłacze do Twojej strony (w postaci linków sponsorowanych bądź graficznych banerów reklamowych), które znajdują się na różnych witrynach internetowych. Właściciel promowanej strony płaci za nie dopiero w momencie, kiedy ktoś kliknie w reklamę i zostanie przekierowany na Twoją witrynę. Korekta wydatków na reklamę opiera się na tym, że możesz ustalić miesięczny budżet na promocję, a po jego zużyciu odnośniki sponsorowane przestają działać do momentu rozpoczęcia nowego okresu rozliczeniowego.


04

Jakie są zalety kampanii SEM?

Do największych walorów kampanii SEM można zaliczyć niski budżet, dzięki któremu reklama zostaje uruchomiona, a co za tym idzie – dyspozycyjność dla niemal każdej firmy. Ponadto, w dobie internetu, kampanie SEM dają ogromny potencjał marketingowy. Co więcej, SEM daje Ci rozległy dostęp do informacji o firmie bądź produkcie przy ogromnym zasięgu. Za specjalną zaletę uznaje się fakt, że dzięki odpowiednim narzędziom można nieustannie sprawdzać ruch na stronie.