Najszybciej rozwijającym się kanałem marketingu internetowego są Social Media. Posty publikowane w serwisach społecznościowych oddziałują nie tylko na wizerunek Twojej firmy, ale przede wszystkim na decyzje zakupowe klientów.

Dlatego też musisz zadbać o pozycję marki w sieci, w czym pomogą właściwe kampanie w Social Media, opracowane przez specjalistów od marketingu.

01

Co to jest Kampanie Social Media?

Kampania Social Media obejmuje działania reklamowe, które możesz realizować w serwisach społecznościowych, typu Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Ich celem jest dotarcie do użytkowników poprzez pobieranie opłaty za wyświetlenia postów Twojej firmy.

Trudno w działaniach promocyjnych pomijać Social Media, ponieważ korzystają z nich miliony osób, do których można dotrzeć i które mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami.


02

Czym różni się reklama w Social Media od tradycyjnych form promocji?

W przeciwieństwie do reklamy radiowej czy telewizyjnej, reklama w serwisach społecznościowych pozwala wchodzić odbiorcom w interakcje. Użytkownik może polubić Twój post bądź skrytykować go, co będzie cenną wskazówką dla Ciebie.

Social Media oferują szeroką gamę dostępnych form reklamy. Możesz skorzystać z najprostszej opcji (grafika + tekst) albo zdecydować się na posty wideo, interaktywne formularze lub na pełnoekranowy format reklamy dedykowany na urządzenia mobilne (Facebook Canvas).

Poza tym, Kampanie Social Media oferują możliwość adresowania reklam. Serwisy społecznościowe identyfikują swoich użytkowników, a to pomoże Ci w określeniu odbiorców reklamy. Facebook jest liderem w profilowaniu użytkowników i w oferowaniu możliwości targetowania reklam.


03

Jakie efekty przynosi reklama w Social Media?

Oprócz rezultatów podobnych do tych, które osiągane są przez inne typy reklamy, serwisy społecznościowe dają możliwość dotarcia do konkretnych użytkowników i wspierania sprzedaży online.

Cele marketingowe, które możesz osiągnąć dzięki Kampanii Social Media, są następujące:

  • budowanie zasięgu i wzrost rozpoznawalności marki,
  • bezpośrednie zbieranie kontaktów (lead generation),
  • wsparcie sprzedaży w sklepie internetowym poprzez promocje, oferty specjalne i remarketing.