Rola Bloga i Social Mediów w promowaniu firmy

Współczesne technologie informatyczne pozwalają budować trwałe relacje pomiędzy firmą, a jej klientami. Dzięki doświadczeniu, wiedzy oraz ciągłej analizie mediów społecznościowych firma Setia opracowała usługę Blog + Social Media.

Sprawdź jak ta usługa pomogła naszemu klientowi.

Zgłosił się do nas przedsiębiorca, który chciał rozszerzyć swoją działalność w sieci, zapoznać użytkowników ze swoimi produktami oraz branżą w której działa.

Podjęliśmy następujące działania, żeby sprostać temu zadaniu.

  1. Zapoznanie się z działalnością klienta i analiza branży.
  2. Ustalenie słabych stron.
  3. Zaproponowanie rozwiązania
  4. Przygotowanie do wykonania usługi
  5. Wdrożenie usługi
  6. Raport podsumowujący

Chcesz skorzystać z naszych usług?
ZADZWOŃ 608-310-139

01

Zapoznanie się z działalnością klienta i analiza branży

Dzięki audytowi pod kątem merytorycznym oraz technicznym mogliśmy poznać dziedzinę w której specjalizuje się nasz klienta i jego konkurencja. Przeanalizowaliśmy podejmowane przez klienta działania promujące firmę i budujące wizerunek firmy w sieci.

Etap ten ma kluczowe znaczenie, gdyż stanowi punkt wyjścia dla kolejnych działań.


02

Ustalenie słabych stron.

Wykonane prace pozwoliły nam na dogłębne przeanalizowanie sytuacji naszego klienta i ustalenie słabych stron jego strategii dotarcia do klientów.

Zobacz co ustaliliśmy.

  • Brak ciekawych, regularnie dodawanych treści
  • Nieobecność firmy w Social Mediach.
  • Brak ruchu na stronie z Social Mediów
  • Wąski zakres działalności klienta, bardzo mała wiedza użytkowników.

03

Zaproponowanie rozwiązania

Po analizie doszliśmy do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem dla tego typu problemów będzie założenie bloga oraz kont social media i regularna publikacja na nich ciekawych i wartościowych treści.

Usługa ta ma na celu budowanie pozytywnego wizerunku w internecie oraz pozyskanie nowych użytkowników poprzez większą widoczność strony w wyszukiwarkach. Jest to zadanie cykliczne, które daje mierzalne efekty po min. 12 miesiącach.

Dodatkowe korzyści:

  • Budowanie wizerunku klienta jako eksperta w swojej dziedzinie.
  • Regularne publikowanie aktualnych informacji (nowa oferta, sezonowe promocje)
  • Wzrost zainteresowania potencjalnych odbiorców.
  • Zauważalny wzrost sprzedaży.
  • Naturalne pozycjonowanie ważnych słów kluczowych – blog odpowiada na pytania użytkowników wyszukiwarki.

Co robimy w ramach tej usługi Blog + Social Media:

  1. Konfigurujemy min. 10 kont social media.
  2. Instalujemy bloga na stronie.
  3. Zakładamy konta na portalach społecznościowych.
  4. Przygotowujemy artykuły na bloga i social media.
  5. Stale aktualizujemy treści.

04

Przygotowanie do wykonania usługi

W trakcie wykonywania tego etapu prac musieliśmy przygotować usługę pod kątem technicznym, jak również merytorycznym. W ramach przygotowań technicznych wykonaliśmy następujące prace:

  • Zebranie potrzebnych dostępów do strony i istniejących kont social media.
  • Instalacja i konfiguracja bloga.
  • Założenie kont na wybranych stronach społecznościowych.

Przygotowanie merytoryczne objęło:

  • Zaproponowanie klientowi najlepszych rozwiązań jego problemu.
  • Napisanie tekstów.

Na tym etapie szczególnie ważne było opracowanie reguł, które są podstawą tworzenia kolejnych publikacji.

Blog jest skuteczną formą budowania wizerunku firmy i jej istnienia w świadomości użytkowników sieci. Odpowiednia konfiguracja bloga zapewnia również dobre pozycjonowanie strony. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie funkcjonowania bloga pod względem technicznym.

Jego instalacja zapewnia przestrzeń do umieszczania wartościowych i unikalnych treści.

Konta social media umożliwiają z jednej strony nawiązaniu relacji z klientami na stopie nieformalnej. Z drugiej strony służą podnoszeniu pozycji strony i zwiększeniu wyników w wyszukiwarce Google. Dzięki stałej analizie rynku, mogliśmy zaproponować najlepsze konta social, na których jest zarejestrowanych wielu użytkowników. Oprócz tego, są one wartościowym źródłem ruchu w wyszukiwarkach.

Przygotowane pierwszego tekstu wymaga ścisłej współpracy pomiędzy nami, a klientem.

Treści publikowane na blogu muszą być w stu procentach spójne ze strategią polityki promocyjnej firmy.
Dokładamy wszelkich starań, aby nasza usługa rozwijała wczeńniejsze działania marketingowe i wpływała na relacje z klientami zarówno obecnymi jak i nowymi.

Jednocześnie dbamy o to, żeby tekst spełniał swoją rolę w pozycjonowaniu strony, dlatego:

  • ma być napisany z uwzględnieniem działania wyszukiwarek,
  • musi być napisany prostym i zrozumiałym językiem,
  • musi posiadać odpowiednią strukturę, która pomaga w pozycjonowaniu całej strony.

Efektem wykonanych prac jest wypracowanie wspólnego kierunku, w którym podążyliśmy podczas pisania kolejnych tekstów. W tym wypadku oczekiwania usługobiorcy musiały połączyć się z wymaganiami, dotyczącymi pozycjonowania. Dzięki temu mogliśmy mieć pewność, że teksty spełnią swoje zadanie i zaczną pracować na rozszerzenie pozytywnego wizerunku firmy.


05

Wdrożenie usługi

Na tym etapie najważniejsze było:

  • Publikacja tekstów na blogu.
  • Republikacja tekstów na kontach Social Media.
  • Sprawdzenie poprawności funkcjonowania bloga.
  • Sprawdzenie poprawności publikacji na Social Mediach.
  • Przygotowanie kolejnych tekstów.
  • Regularna publikacja.

Po opublikowaniu pierwszego tekstu na blogu i kontach Social Media przystąpiliśmy do kolejnego etapu .

Sprawdziliśmy poprawność funkcjonowania bloga

Na tym etapie do naszych głównych zadań należało sprawdzenie, czy wszystkie wpisy publikują się bez przeszkód. Z naszego doświadczenia wynika, że publikacja tekstów może napotkać na przeszkody, bardzo często problemy te można rozwiązać za pomocą instalacji dodatkowych wtyczek

Sprawdziliśmy publikację na social mediach.

Po publikacji, sprawdziliśmy, czy wszystkie wpisy są widoczne oraz czy wyświetlają się w prawidłowy sposób.Stałe monitorowanie publikacji pozwala nam na większą kontrolę nad zachodzącymi zmianami w strukturze portali społecznościowych i na szybkie reagowanie, w przypadku ich zmian.

Przygotowaliśmy kolejne teksty.

Pod koniec każdego miesiąca kontaktujemy się z klientem w celu zapytania o jego nowe wizje i pomysły na temat przygotowywanych tekstów. Sami również podsuwamy mu nowe pomysły na uatrakcyjnienie bloga.

Zadbaliśmy o regularną publikację.

Wpisy pojawiające się w regularnych odstępach czasowych nie tylko przyciągają odbiorców, ale także informują wyszukiwarki o tym, że dana witryna jest wartościowa.


06

Raport podsumowujący

Pragniemy zwrócić uwagę na następujące kwestie:

  1. Budowanie wizerunku w internecie mające na celu pozyskiwanie nowych odbiorców jest procesem ciągłym wymagającym zaangażowania zarówno właściciela firmy, jak i naszych pracowników.
  2. Z każdym miesiącem współpracy wzrasta poziom rozpoznawalności firmy. Warunkiem tego jest jednak stała obecność w sieci; polegająca na umieszczaniu wartościowych treści.
  3. Na każdym etapie naszej pracy bardzo dużą uwagę przywiązujemy do stałego kontaktu z klientem. Dzięki temu byliśmy na bieżąco ze wszystkimi jego uwagami oraz mogliśmy udzielić mu niezbędnych wyjaśnień.

Pierwsze efekty zaobserwowaliśmy po 6 miesiącach współpracy:

  1. Wzrost ruchu na stronie
  2. Wzrost ruchu z social mediów.
  3. Wzrost unikalnych akcji na stronie.
  4. Regularnie pojawiająca się treść – oryginalna oraz wysokiej jakości.
  5. Pojawienie się z ofertą w mediach społecznościowych.
  6. Wzrost pozycji strony w wyszukiwarkach.

W podsumowaniu chcemy zaznaczy, że usługa Blog + Social Media to bardzo dobre rozwiązanie gdyż:

  • podniosła się wartość strony pod kątem pozycjonowania, dlatego, że frazy pytające znajdują się na wysokich pozycjach,
  • marka naszego klienta zaczęła być rozpoznawana w sieci – użytkownicy częściej na nią trafiają,
  • właściciel firmy za pośrednictwem unikalnych tekstów nawiązał więź ze swoimi odbiorcami,
  • wartościowe treści zagwarantowały powrót użytkowników na stronę,
  • nowi klienci zostali zachęceni do skorzystania z jego oferty,
  • użytkownicy nabrali zaufania do autora treści jako eksperta w swojej dziedzinie – dzięki temu zaistniała możliwość pozyskania od nich kontaktu np. do newslettera.